برای ارایه خدمات به تعاونیهای متوسط و کوچک و همچنین مشتریان بزرگ برنامه داریم
سرپرست بانک توسعه تعاون اعلام داشت برای ارایه خدمات به تعاونیهای متوسط و کوچک و همچنین مشتریان بزرگ برنامه داریم.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، علی سرزعیم سرپرست بانک توسعه تعاون طی سفر به مشهد مقدس به عنوان نخستین سفر استانی طی نشست با همکاران مدیریت شعب استان خراسان رضوی اظهار داشت: بسیار خرسندم که در جمع همکاران استان و در مجاورت حرم مطهر امام رضا (ع) حضور یافتهام.
وی ادامه داد: تعاونیهای متوسط و کوچک به شرط پایداری از اولویتهای این بانک برای ارایه خدمات هستند. جامعه هدف اصلی بانک توسعه تعاون تعاونیها هستند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رییس مجمع بانک تاکید دارند که به شرط ارایه خدمات به تعاونیها توقع ارایه سود از این بانک نداریم.
وی افزود: هدف از تمامی سفرها و تشریفات و جلسات و برنامهها این است که به شرکتهای تعاونی کمک کنیم در وضعیت بهتری قرار گیرند. بسیار مهم است که حال تعاونیها خوب باشد و سرحال شوند و جان بگیرند و حال مردم خوب شود.
سرزعیم تصریح کرد: به همه مشکلات و مسایل اقتصادی و شرایط سخت واقف هستیم، تلاش کنیم در سمت درست تاریخ بایستیم و به سهم خودمان شرایط را بهتر کنیم. در حد و حدود اختیارات خودمان تاثیرگذار باشیم. به عنوان مدیران ارشد خط و خطوط اصلی را تنظیم میکنیم و امید داریم اعتماد روسای شعب را به دست آوریم. امید داریم با ارایه خدمات مناسب به مشتریان رضایت شغلی و اطمینان خاطر حاصل نماییم.
این مقام بانکی تاکید کرد: روسای شعب با تجربه و دانش خود علاوه بر رویههای اصلی بانکداری و رعایت قواعد ابلاغی بانک مرکزی باید قدرت تشخیص داشته باشند و منابع محدود را به خوبی تخصیص دهند. روسای شعب به عنوان فرماندهان صف مقدم تاثیرگذار هستند، در جریان جهاد حزبالله شاهد هستیم که گرچه فرماندهان اصلی به شهادت رسیدهاند اما ایستادگی و صلابت فرماندهان صف مقدم باعث شده جلوی پیشروی دشمن گرفته شود، در واقع ایمان و اعتقاد و عمل نیروهای صف مقدم باعث گردیده رژیم اشغالگر در پیشروی با شکست مواجه شود.
وی افزود: به مزیتهای کار با شرکتهای بزرگ آگاهی داریم. برای شرکتهای بزرگ برنامه داریم. تامین مالی نوین و ابزارهای متعدد و اوراق گام و برات الکترونیک و فاکتورینگ در حال حاضر رواج بسیاری پیدا نموده است. بسیار مهم است که در ترویج و آموزش و بکارگیری ابزارهای نوین اقدامات مناسب صورت دهیم. بسیاری از مشتریان بزرگ میتوانند برای بهرهمندی از روشهای نوین تامین مالی هدایت شوند. بانک توسعه تعاون نیز به عنوان رکن ضامن و پذیرهنویسی میتواند بهره مناسبی را ببرد و ضمن ایفای نقش مناسب و درآمد کارمزدی شرایطی را برای تامین مالی شرکتهای بزرگ فراهم نماید. میدانیم که کنترل ترازنامه و نقدینگی کماکان از سوی بانک مرکزی ادامه دارد. لذا بخشی از تامین مالی تولید میتواند از طریق بازار بدهی با استفاده از ظرفیتهای بازار سرمایه صورت پذیرد. استفاده از ظرفیتهای بانک در بخش سرمایهگذاری و هلدینگ مالی و بهرهمندی از مجوز فعلی شرکت تامین سرمایه از دیگر اقدامات قابل انجام است.
سرپرست بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: در شرایط پیشرفت کنونی فناوری، بانکداری سنتی جواب نمیدهد، توجه به بانکداری دیجیتال و هوشمند بسیار مهم است. شاهد هستیم که پلتفرمها و نئوبانکها در حال سبقت از بانکها هستند. دورانی فرارسیده که بانکدار باید به سراغ مشتری برود. به دنبال مشتری رفتن به هیچ عنوان شان مدیر را پایین نمیآورد. به شخصه نیز سراغ مشتری خوب میروم. در بسیاری مواقع گره اصلی کار دست ما است که مشتری خوب را بیاوریم و در ادامه ارکان بانک ساز و کارها را انجام میدهند.
سرزعیم ادامه داد: برنامه داریم جلسات آنلاین با حضور مدیران استانی هر هفته با موضوعات مختلف برگزار شود. ترجیحا تنظیم بخشنامه با هماهنگی استانها و شعب باشد و در ویدیو کنفرانس مطالب و پیشنهاها مطرح شود و نقطه نظرات استانها اخذ شود. تردد بیش از حد همکاران ممکن است خطرناک باشد، همکاران سرمایه انسانی بانک هستند.
وی درباره تثبیت محل شعب گفت: یکی از راهکارهای موجود این است که شعب استیجاری بانک از 85 درصد به 35 درصد برسد. البته روند غالب بانکداری در جهان و ایران است که خدمات حضوری جای خود را به خدمات غیرحضوری و آنلاین میدهد. این نسل جوان و استفاده روزافزون از گوشی هوشمند شرایط را به سمتی تغییر میدهد که احتیاج کمتر به شعبه احساس شود. چابکسازی، ارتقای بهرهوری بسیار مهم است. با این که با موجی از بازنشستگان مواجه هستیم ارجحیت با چابکسازی است. اگر با تغییرات و تحولات بانکداری روز ایران و جهان سازگاری نداشته باشیم و از تحولات جا بمانیم، در مورد ما تصمیم میگیرند.
سرزعیم توضیح داد: در بانکداری نوین همکاران شعب غالبا مشاورین مشتریان هستند. با مراجعه حضوری به بانکهای اروپا دریافتم که خدمات بانکی در شعبه از خدمات دریافت و پرداخت به سمت و سویی تمایل پیدا کرده است که به مشتریان خدمات مشاوره مالی میدهند.
وی بیان داشت: جذب منابع دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری و تعامل دستگاهها مهم است. برای بازاریابی برنامههای مهمی دارم، همه مدیران و همکاران باید برای بازاریابی احساس وظیفه داشته باشند. طراحی محصول بسیار مهم است و ساز و کار مشارکت دادن افراد برای طراحی محصول باید پیگیری و اجرایی شود. در مرحله اول استفاده از طرحهای مشابه و در مرحله بعدی نوآوری در طرحها بسیار مهم است.
سرزعیم گفت: جانشینپروری بسیار مهم است و به افراد دارای استعداد بها بدهیم و شرایط را پرورش استعداد آنان فراهم کنیم. به روابط عمومی توصیه کردهام که به جای تهیه عکس و فیلم و مصاحبه از من؛ به انعکاس نظرات و مطالب مدیران و همکارانم بپردازید. بسیار علاقهمندم که همکارانم در کنار من رشد کنند. شرایطی فراهم کنیم با رشد بانک و فراهمسازی زمینه برای ارتقای هزینههای رفاهی، کارمندان احساس خوبی داشته باشند که در این بانک کار میکنند. راه رشد همکاران جوانتر را فراهم کنیم. کاهش اختلاف و شکاف میان همکاران رسمی و غیررسمی مهم است.
وی افزود: در سفرهای استانی جلسهای ویژه مدیران استان و جلسهای نیز ویژه مشتریان استان تدارک دیده شود تا مطالب و نقطه نظارت و مشکلات آنان به نحو مناسبی مطرح شود. پرداختیها بر اساس میزان شایستگی و فعالیت افراد، استفاده از ظرفیت مهم زائران خارجی مشهد و بررسی فرصت مناطق مرزی مشهد برای توسعه فعالیت ارزی، توجه کافی به پرسنل مناطق محروم و پرداختن به باشگاه مشتریان از دیگر مباحث طرح شده توسط سرزعیم بود.
در این جلسه رئوف احمدی مدیر شعب استان خراسان رضوی، معاونین استان و روسای شعب به بیان دیدگاهها، ارایه پیشنهادها و گزارش عملکرد پرداختند.