پدافند غیرعامل نقش مهمی در حفظ برند و اعتبار بانک ملی ایران دارد

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به این که پدافند غیرعامل نقش مهمی در حفظ برند و اعتبار بانک دارد، تاکید کرد: پدافند غیرعامل یک اصل ثابت و همیشگی است و همه برنامه‌ها و طرح‌ها در بانک ملی ایران باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشد.

 گویای خبر – به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده در «همایش کمیته پدافند غیرعامل بانک ملی ایران» که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل  و با حضور سردار محمدعلی قمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور، اعضای هیات‌مدیره و هیات عامل برگزار شد، گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند پدافند غیرعامل یک اصل است و باید همواره در همه طرح‌ها و برنامه‌هایی که در کشور به اجرا گذاشته می‌شود، لحاظ شود.

اهمیت توجه همه کارکنان به پدافند غیرعامل

مدیرعامل افزود: پدافند غیرعامل به ویژه در حوزه سایبری و نظام بانکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این موضوع باید مورد توجه تمامی کارکنان بانک قرار گیرد و تنها به یک معاونت یا کمیته خاص محدود نمی‌شود.

وی با تاکید بر  پیوست پدافندی تمامی سیاست‌ها و برنامه‌ها گفت: این رویکرد موجب می‌شود تا در برابر تهدیدات، به ویژه در زمینه خدمات بانکی، آمادگی لازم را داشته باشیم.

نجارزاده با اشاره به ضرورت تداوم ارایه خدمات با کیفیت به 55 میلیون مشتری بانک ملی ایران، بیان کرد: حملاتی مانند اختلال در خودپردازها، تبعات منفی برای بانک‌ها و مشتریان به همراه دارد و  هر گونه خلل در خدمات می‌تواند نارضایتی‌های زیادی ایجاد کند.

وی افزود: پدافند غیرعامل در بانک ملی ایران باید به صورت جدی پی‌گیری شود و تمامی بخش‌ها بر اساس رهنمودهای سازمان، در کمیته پدافند غیرعامل بانک مورد بررسی قرار گیرند. همچنین، با توجه به پیشرفت‌های فناوری در صنعت بانکداری، نیاز به توجه ویژه به این حوزه احساس می‌شود، زیرا بیشتر خدمات به صورت غیرحضوری ارایه می‌شود.

مشکلات، پیش از وقوع حملات شناسایی و برطرف شوند

نجارزاده گفت: در موضوع پدافند غیرعامل در بانک ملی ایران باید به این نکته اهتمام داشت که شناسایی و برطرف کردن مشکلات پیش از وقوع حملات اهمیت دارد و در این راستا، همکاری و هماهنگی بین واحدهای مختلف بانک از اهمیت بسزایی برخوردار است. همچنین حراست فیزیکی در جلوگیری از خرابکاری‌ها و اختلالات سیستم‌های بانکی نیز نقش برجسته ای دارد.

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: روند انطباق رویه‌ها و فرآیندهای بانکی با منشور سازمان پدافند غیرعامل کشور باید با قدرت ادامه یابد تا در شرایط بحرانی مجبور به اتخاذ تصمیمات فوری و غیر ایده‌آل نشویم.

نجارزاده با اشاره به مقوله فرهنگ‌سازی در زمینه پدافند غیرعامل در بانک ملی ایران گفت: در این زمینه  آموزش مستمر و آگاهی‌رسانی به کارکنان ضروری است و  باید با تهیه بسته‌های آموزشی و برگزاری جلسات مختلف برای همکاران،مشکلات شناسایی و برطرف شوند.

وی با تقدیر از هوشیاری مدیران و اعضای کمیته‌ پدافند غیرعامل بانک ملی ایران،تأکید کرد: اقدامات انجام شده توسط این کمیته موجب شد تا از بروز تهدیدات و نارضایتی مشتریان جلوگیری شود. این نکات نشان‌دهنده اهمیت بالای پدافند غیرعامل در حفظ اعتبار و برند بانک ملی ایران است.

دکتر نجارزاده در پایان بر برگزاری جلسات منظم کمیته پدافند غیرعامل به منظور ارتقای هر چه بیشتر ایمنی و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با بحران‌ها، تاکید کرد.

در پایان این همایش از اعضای کمیته پدافند غیرعامل، امور ایمنی و مدیریت بحران و روسای ادارات و روسای امور شعب منتخب بانک تقدیر به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا