رییس کل بیمه مرکزی در آیین تکریم و معارفه رییس مرکز فناوری گفت: باید بین فناوری اطلاعات بیمه مرکزی و فناوری اطلاعات صنعت بیمه تفکیک قائل شد چراکه کارکرد فناوری اطلاعات بیمه مرکزی با صنعت بیمه متفاوت است.
به گزارش گویای خبر به نقل از ادارهکل روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی، رییس کل بیمه مرکزی با بیان این مطلب در آیین تکریم و معارفه رییس مرکز فناوری، امنیت اطلاعات و توسعه هوشمند گفت: بیمه مرکزی و مجموعه عرضهکنندگان بیمه از جهت مأموریت دو نهاد کاملاَ متفاوتند و هر کدام وظایف و نقشهای خاص خود دارند و باید بین فناوری اطلاعات بیمه مرکزی و فناوری اطلاعات صنعت بیمه تفکیک قائل شد، عدم رعایت این موضوع در سالهای گذشته باعث شده که بخش آی تی بیمه مرکزی بار سنگینی را خارج از وظایف خود برعهده بگیرد و از وظیفه اصلی خود تا حدی دور بماند که یکی از نتایج آن عقبماندن مدل نظارت از تحولات روز است.
پرویز خسروشاهی تصریح کرد: عدم تفکیک بین مأموریتهای بیمه مرکزی و صنعت بیمه باعث شده که مرزبندی شفافی بین دو امر نظارت و بیمهگری در حوزه فناوری اطلاعات وجود نداشته باشد و بر همین اساس مسوولیتها نیز متداخل و نامشخص است و کسی مسوولیت وضع موجود را بر عهده نمیگیرد.
وی وظیفه بیمه مرکزی را رگولاتوری دانست و گفت؛ از این منظر مسلم است که این سازمان به طور مستقیم با فعالیتهای بیمهگری مانند صدور بیمهنامه و … ارتباطی ندارد اما برخی تصورشان از بیمه مرکزی، ستاد مرکزی شرکتهای بیمه است.
رییس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از زحمات آقای مختاری در طول یکسال دوره ریاست بر این مرکز برای آقای میرزازاده در مسوولیت جدید آرزوی توفیق کرد.
گفتنی است در این جلسه آقای مهدی مختاری رییس سابق مرکز فناوری، امنیت اطلاعات و توسعه هوشمند با بیان گزارشی از عملکرد و دستاوردهای سال گذشه مرکز از تدوین ساختار مناسب برای مرکز، مدیریت پروژههای مختلف، شفافسازی در قراردادها و تهیه و تدوین طرح تحول دیجیتال به عنوان مهمترین محورهای عملکردی خود یاد کرد.
همچنین میثم میرزازاده هم در این جلسه با اشاره به برخی از سوابق خود از دو محور «نظارت هوشمند» و «ایجاد اکو سیستم دیجیتال» به عنوان ضرورتهای حاکمیت در عصر دیجیتال نام برد.
- منبع خبر : روابط عمومی بیمه مرکزی
Tuesday, 21 January , 2025