مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه ارزیابی عملکرد مدیریت شعب استان اردبیل اعلام داشت موفقیت در عرصه بانکداری نیازمند توجه به ارتباطات انسانی است.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه ارزیابی عملکرد مدیریت شعب استان اردبیل اظهار داشت: بانکداری علاوه بر ابعاد مالی، حسابداری، فناوری نیازمند توجه به ارتباطات انسانی است، ارتباط موثر با مشتریان، فعالین اقتصادی و تعاونگران و همچنین رعایت مولفههای صحیح ارتباطی و مدیریتی با همکاران استان میتواند در کسب موفقیتها و دستاوردها تاثیر گذار باشد.
وی افزود: کار تیمی، جمعی و گروهی در میان همکاران استانی و شعب نقش موثری در ارتقای عملکرد دارد، کار جمعی باید در فرهنگ سازمانی جای داشته باشد، فرهنگ سازمانی نیز از بالا به پایین تسری مییابد، در استان نیز ابتدا نقش مدیر استان، سپس معاونین استان و سایرین نقش مهم دارند و در شعبه نیز نقش رییس شعبه برای فرهنگ سازی تاثیر گذار است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: مدیران ارشد بانک نهایت حمایت و پشتیبانی را از همکاران استان مورد توجه دارند و جلسات ارزیابی برای کمک به بهبود عملکرد استانها و هموارسازی مسیر استان برای عملکرد بهینه است.
این مقام بانکی تصریح نمود: کشت و صنعت پارس و کشت و صنعت مغان به عنوان دو مجموعه اثرگذار در اقتصاد استان اردبیل حضور دارند که حلقه اتصال میان کشاورزی و صنعت هستند و در صورت حمایت میتوانند به ارز آوری نیز کمک نمایند. کمک به تقویت تعاون در این دو مجموعه و استفاده از ظرفیتهای مهم تعاونی میتواند موجب تعامل دو طرفه میان بانک و این دو قطب مهم کشاورزی و صنعت باشد.
شیخ حسینی تاکید نمود: بانکداران معمولا با ابزارهای در اختیار به گسترش فعالیت بانکی و جذب مشتریان و عملیات بازاریابی مشغول میشوند، بانک توسعه تعاون به لحاظ طراحی محصول به بلوغ دست یافته است و گاهی دیده شده محصول اثربخش بانک توسط برخی بانکهای دیگر الگوبرداری میشود و آن بانک حتی نتایج بسیار خوبی در جذب منابع و مشتریان حاصل میکند، ضرورت دارد در بکارگیری و نحوه ارایه محصول و بازاریابی مناسب جامعه هدف محصول دقت شود تا دستاوردهای مناسبی پدید آید.
وی بیان داشت: رصد دقیق و جامع عملکرد استانها همواره مد نظر ما بوده است و ارزیابی منحصر به جلسات حضوری نیست، همواره با تسلط و احاطه کافی بر وضعیت عملکردی استانها، عملکردی جامع از کل بانک را مد نظر داریم و یکی از مواردی که به عنوان مدیرعامل هیچ گاه تفویض ننموده ام و به شخصه پیگیر آن بوده ام عملکرد و روند حرکتی استان است.
شیخ حسینی گفت: با توجه به این که سالها تجربه در سطوح مدیریتی و اجرایی بانک را دارم به ابعاد متنوع مسائل اجرایی و چالشها احاطه دارم و نگاه حمایتی و پشتیبانی از همکاران بانک در سطح استان و شعب را مد نظر دارم.
این مقام بانکی ادامه داد:کشف استعدادها و شایسته سالاری ملاک و معیار انتخاب جایگاههای مدیریتی است و لابی و مذاکرات نقشی برای انتخاب جایگاههای مدیریتی ندارد.
وی ادامه داد: وصول مطالبات سررسید گذشته و معوق نیز از طریق کار ارتباطی و مذاکره صحیح و موثر امکان پذیر است.
در ادامه مراسم کریم میرزاخانی سرپرست معاونت مدیرعامل در امور استانها و بازاریابی گفت: عملکرد، تابعی از سه عامل توانایی، انگیزه و فرصت است، ظرفیتهای مناسب استان اردبیل در زمینههای اقتصادی و گردشگری بیانگر فرصتهای موجود است، توانایی را نیز با وجود تیم خوب استان و توانمند استان در اختیار داریم، درباره مسائل انگیزشی است که با فرهنگ سازمانی و کار جمعی می توان به عملکرد بهینه دست پیدا نمود.
وی تاکید نمود: سهم عاطفی و سهم ذهنی برای جذب مشتریان و توسعه بازار بسیار مهم است، استان ۶٫۲ درصد مشتریان بانک را در اختیار دارد، چنانچه به این دو سهم توجه بیشتر شود دستیابی به سهم بالاتر بازار و ارتقای سهم بازار بانکی امکان پذیر است. پایداری مشتری نیز مهم است، طبق گزارش استان توانسته رضایتمندی ۹۳ درصدی مشتریان حقیقی و رضایت ۸۵ درصد مشتریان حقوقی را کسب نماید که البته نیاز است فاکتورها و جزییات این گزارش نیز مورد تدقیق و تحلیل قرار گیرد. توجه داشته باشیم که استان به ضرورت ترکیب بهینه منابع سپرده ای با هدف کنترل هزینه عملیاتی باید توجه داشته باشد.
میرزاخانی ادامه داد: استان اردبیل برای بهبود عملکرد باید به بهینه گزینی اعم از کنترل هزینهها، ایجاد ترکیب بهینه و ساختار مناسب سپرده استان، ارتقای بهره وری کارکنان، اهرم مالی، توسعه درآمدهای کارمزدی التزام داشته باشد. استان در برخی شاخصها اهداف را صد در صد محقق نموده با این حال عملکرد کلی جای بهبود دارد.
عادل کریمی مدیر شعب استان اردبیل ضمن ارایه گزارشی جامع از وضعیت عملکرد شعب استان بیان نمود همچنین، اعضا هیات عامل بانک آقایان حسن شریفی معاون مدیرعامل در امور عملیات بانکی، محمد ذوالفقاری سرپرست معاونت مدیرعامل در امور حقوقی و نظارت، محمد سلمانی معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی، شهرام بخشا معاون مدیرعامل در امور برنامه ریزی و فناوری اطلاعات نیز رهنمودهایی را جهت ارتقا و بهبود عملکرد استان ارایه نمودند.
گفتنی است صیاد رحمانپور مدیر امور استانها و شعب، رامین نجمی رییس اداره کل سرمایه گذاری، حمید فلاحتی رییس اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات، امیر میرشفیعی رییس اداره کل برنامه ریزی و مدیریت عملکرد،هادی بخت یار رییس اداره کل راهبردی و پشتیبانی استانها و شعب، حسین سرین سرپرست اداره کل امور مشتریان و توسعه بازار، رضا پولادوند رییس اداره کل بانکداری الکترونیک، علی اکبر ابراهیمی رییس اداره کل امهال و وصول مطالبات، سعید فهیمی معاون مدیریت عملکرد اداره برنامه ریزی و مدیریت عملکرد، ناصر شهابی معاون مدیریت شعب استان اردبیل، شمسعلی لطیفی رییس شعبه مرکزی اردبیل، مهدی ابراهیم اوغلی رییس شعبه پارس آباد، سعید اسمی زاده رییس شعبه امام خمینی، رحمان اختیاری اقدم رییس شعبه گرمی و فرشاد حیدری کارشناس دایره ارزیابی عملکرد ستاد نیز حضور داشتند.
- منبع خبر : روابط عمومی بانک توسعه تعاون
Tuesday, 10 September , 2024