مدیرعامل شرکت فرودگاهها گفت: با توجه به این که هزینه عوارض فرودگاهی هفت سال که تغییر نکرده است؛ ما پیشنهاد افزایش این نرخ به ۵ درصد در پروازهای داخلی و ۷ درصد در پروازهای خارجی را دادهایم.
به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها با بیان این که هزینه عوارض فرودگاهی در پروازهای داخلی بر روی بلیت هواپیما هفت هزار تومان و در پروازهای خارجی ۳۵ هزار تومان است، گفت: این نرخ هفت سال است که تغییر نکرده و ما پیشنهاد افزایش این نرخ به ۵ درصد در پروازهای داخلی و ۷ درصد در پروازهای خارجی را دادهایم.
سیدی گفت: تاکنون چندین بار درخواست افزایش هزینه عوارض فرودگاهی بر روی بلیت هواپیما دادهایم. آخرین افزایش عوارض فرودگاهی در سال ۹۴ بوده و تاکنون با وجود پیشنهادهای ارائه شده افزایش نداشته که این افزایش قیمت، امسال در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در خصوص مطالبات از شرکتهای هواپیمایی نیز گفت: با پیگیریهای انجام شده تمامی ایرلاینها بدهی خود را تقسیط و یا صفر کردهاند، اما هنوز سه ایرلاین دیگر بدهکارند.
سیدی همچنین با اشاره به پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و بهسازی باند ۲۹چپ مهرآباد، گفت: این پروژه تا یک ماه آینده بهره برداری میشود.
به گفته وی هم اکنون فرودگاه مهرآباد ظرفیت ۱۵میلیون مسافر را دارد که تا سال آینده این رقم به ۱۸میلیون مسافر میرسد.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها با بیان این که طبق اساس نامه، امکان ساخت فرودگاه جدید وجود ندارد، اظهار داشت: کشور نیاز به ۵۵۰ فروند هواپیما دارد و فرودگاهها را برای این ظرفیت آماده میکنیم.
بر اساس این گزارش؛ نرخ عوارض فرودگاهی در حالی از هفت سال گذشته بدون تغییر مانده است که قیمت های بلیط هواپیما طی چند نوبت افزایش یافته است. علاوه بر این با توجه به این که بخشی از خدمات به مسافران هوایی در ترمینال های فرودگاهی داده میشود، و هزینههای نگهداری از فرودگاهها با توجه به افزایش قیمتها، بالا رفته است، بنابراین به نظر میرسد باید نقطه پایانی بر این عدم تغییر گذاشت و برای ارتقای خدمات فرودگاهی به مسافران، تعرفه آن را نیز افزایش داد.
- منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
Tuesday, 3 December , 2024