آزمون استخدامی صنعت نفت برای احراز ۲۴۸۲ سمت سازمانی میان فارغ التحصیلان دانشگاهی از ۳۱ استان کشور برگزار شد.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، روز گذشته (جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه)، آزمون استخدامی صنعت نفت برای احراز ۲۴۸۲ سمت سازمانی میان فارغ التحصیلان دانشگاهی از ۳۱ استان کشور برگزار شد؛ این در حالی است که تعداد نیاز استخدامی اولیه در سطح صنعت نفت بیش از  ۵۰۰۰ نفر بوده است که با مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور، امکان جذب و استخدام به تعداد ۳۴۲۰ نفر که بیشتر در رشته محل‌های عملیات است اعطا شده و در نهایت براساس نظریه سازمان برنامه و بودجه کشور، تعداد موارد استخدامی به ۲۴۸۲ نفر رسیده است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت در این رابطه با بیان این که،  سه برابر ظرفیت قبول‌شدگان آزمون استخدامی برای مصاحبه دعوت خواهند شد تا بتوانیم نیاز اصلی صنعت نفت در حوزه نیروی انسانی را تأمین و بهترین‌ها را وارد این صنعت کنیم، گفت: بی‌شک با برگزاری آزمون استخدامی امروز، شاهد جذب انبوه نیروهای زبده‌ای به شکل ضابطه‌مند و براساس دستورالعمل‌های بنیادین صنعت نفت خواهیم بود.

مهدی علی مددی اضافه کرد: افزون بر جذب نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی، تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگری، فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت و نخبگان و ممتازان که از طریق بنیاد ملی نخبگان که به‌واسطه سازمان اداری استخدامی کشور به ما معرفی می‌شوند در دستور کار است. امیدواریم نگرانی‌ها در حوزه جذب نیروی انسانی برطرف شود و با خروج بازنشستگان خلأ و کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم. این در حالی است که پیش بینی می‌شود، تا پایان سال ۱۴۰۸ حدود ۱۸ هزار نفر از کارکنان صنعت نفت بازنشسته شوند.

  • منبع خبر : شرکت ملی نفت ایران