دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از برگزاری اولین دوره آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی خبر داد.

 

 گویای خبر – به گزارش وبدا، دکتر رضا یزدانی در چهل و دومین نشست شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی با اشاره به رئوس برنامه‌های دبیرخانه شورای دندان‌پزشکی، عنوان کرد: برای اولین ‌بار، آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی، مهر ۱۴۰۲ بر اساس بایدهای آموزشی و مطابق کوریکولوم‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی در خصوص انجام اعتباربخشی دانشکده‌های دندان‌پزشکی گفت: ارزیابی بیرونی و اعتباربخشی دندان‌پزشکی در دست پی‌گیری است و ارزیابان بیرونی از نیمه دوم سال برای انجام اعتباربخشی به دانشکده‌های دندان‌پزشکی مراجعه می‌کنند.

دکتر یزدانی از تشکیل بورد دندان‌پزشکی عمومی خبر داد و افزود: طبق اسناد بالادستی، سلامت‌محوری جزو اولویت کاری ما است و توسعه آموزش مجازی در دندان‌پزشکی، بازنگری، اصلاح برنامه‌های آموزشی دوره‌های عمومی و تخصصی و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای بین‌المللی‌سازی دانشکده‌های دندان‌پزشکی پی‌گیری می‌شود.

دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی تصریح کرد: به منظور ارتقای خدمات سلامت دهان و دندان، دانشکده‌ها باید فعال‌تر از گذشته باشند و پایان‌نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی، ساماندهی و مطالعات مداخله‌ای انجام شود.

وی با اشاره به ایفای نقش در راستای پاسخ‌گویی اجتماعی و جامعه‎‌نگری بر حفظ سلامت مردم و کاهش ورودی بیماری‌ها تاکید کرد و افزود: کمبود منابع مالی و کمبود اعضای هیأت علمی، کاهش ماندگاری و خروج اعضای هیأت علمی ازمهم‌ترین چالش‌های حوزه دندان‌پزشکی است.

  • منبع خبر : وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی