مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از شروع دور جدید ساماندهی مشاوران املاک در شهر تهران طی هفته آتی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵۰۰ عملیات گشت مشترک در سه ماهه اخیر انجام شده است.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران که در جلسه مشترک تعزیرات، اماکن، اصناف، اتحادیه مشاوران املاک و نمایندگان وزارت صمت و راه و شهرسازی سخن می‌گفت از اجرای ۱۵۰۰ عملیات گشت خبر داد و افزود: این تعداد عملیات منجر به پلمپ ۲۳۰ واحد مشاور املاک متخلف (با سه تخلف محرز عدم جواز و پروانه کسب، عدم انجام کد رهگیری و یا میزان دریافت حق‌الزحمه غیرقانونی) شده است.

وی تصریح کرد: در تعامل با پلیس اقتصادی و اماکن و تعزیرات ۱۲۰۰ اخطار به مشاوران املاک داده شده است که اگر ظرف پانزده روز مهلت قانونی مشاوران نسبت به انجام و فرآیندهای قانونی اقدام نکنند، پلمپ واحدها صد درصد خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ما از طرح پلمپ هوشمند حمایت می‌کنیم و امیدواریم پلیس اقصادی بتواند هرچه سریع‌تر از طریق شرکت‌های دانش بنیان این طرح را عملیاتی کند.

جنتی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت و جمعیت شهروندان اقدامات گشت‌های مشترک ساماندهی مشاوران املاک کافی نبوده اما تاثیر بسیار مثبتی در روند اجاره و قیمت مسکن داشته است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی