رئیس کل بیمه مرکزی گفت: رتبهبندی شرکتهای بیمه نوعی احترام به مشتری است و از سوی دیگر میتواند بستر لازم را برای پویایی هرچه بیشتر صنعت بیمه آماده کند.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، دکتر علی استاد هاشمی در گردهمایی سراسری مدیران و روسای شعب شرکت بیمه البرز که در اصفهان برگزار شد گفت: رتبهبندی شرکتهای بیمه نوعی احترام به مشتری است و از سوی دیگر میتواند بستر لازم را برای پویایی هرچه بیشتر صنعت بیمه آماده کند.
وی افزود: اعتبارسنجی مشتریان و رتبهبندی شرکتهای بیمه از موضوعات مغفول مانده در صنعت بیمه کشور است که به زودی اجرایی خواهد شد.
دکتر استادهاشمی، یکی از چالشهای صنعت بیمه را کم بیمهگی در برخی رشتهها از جمله بیمههای خرد دانست و گفت: با پیادهسازی رویکرد اجتماعیسازی بیمه درصدد هستیم بیمهنامههای متناسب با نیاز روزانه طبقات مختلف جامعه را طراحی کنیم و بیمه را به بخش جداییناپذیر زندگی مردم تبدیل کنیم.
وی با تاکید بر این که ایجاد آرامش در جامعه وظیفه اصلی بیمهگران است، اظهار داشت: شرکتهای بیمه با همکاری پژوهشکده بیمه باید با اجرای طرح نیازسنجی، طراحی محصولات نوین و خدمات آنلاین پرداخت خسارت را در راس برنامههای خود قرار دهند و در نهایت با اطلاعرسانی و به کارگیری ابزارهای تبلیغاتی مردم را به خرید این بیمهنامه ترغیب کنند.
استادهاشمی در ادامه سیاست بیمه البرز برای توسعه بیمه های زندگی و طراحی محصول جدید شوکا را نمونه عینی توسعه بیمههای خرد دانست.
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه از تغییر روز بیمه به هفته بیمه خبر داد و گفت: این طرح برای اولین بار از سوی نهادناظر و با همکاری تمام ارکان صنعت بیمه از ۷ تا ۱۳ آذر ماه در سراسر کشور اجرا میشود.
وی گفت: در همین راستا و به منظور توسعه فرهنگ بیمه و آشنایی دانش آموزان با اهمیت بیمه، امسال زنگ بیمه روز هفتم آذر و با حضور مدیران ارشد صنعت بیمه در مدارس سراسر کشور نواخته میشود.
رئیس شورای عالی بیمه اعلام کرد: با هماهنگیهای انجام شده با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ویژه برنامههای بیمهای از رسانه ملی پخش میشود.
- منبع خبر : روابط عمومی بیمه مرکزی
Thursday, 16 May , 2024