همزمان با اعلام هواشناسی مبنی بر حاکم شدن شرایط نارنجی آب و هوایی در استان تهران ۱۲۰ دستگاه اکیپ گشت راهداری این اداره کل به حال آماده‌باش در آمدند.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عادل مصدقی معاون راهداری استان تهران با بیان این که راهداران به طور شبانه‌روز به جهت فراهم آوردن آرامش مردم در سطح جاده‌های استان در تلاش هستند، گفت: پیرو هشدارهای هواشناسی مبنی بر حاکم شدن وضعیت نارنجی هواشناسی و بروز بارندگی شدید و سیلاب اکیپ‌های راهداری به منظور روان‌سازی ترافیک و اطمینان از تردد ایمن رانندگان و مسافران در حال ارائه خدمات به هم‌استانی‌های گرامی هستند.

وی افزود: بر اثر این بارش‌ها در چند نقطه از استان تهران، به خصوص در نقاط شمال و شمال شرقی استان، شاهد آب گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن امامزاده داود هستیم که با استقرار ۱۲۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و دستگاه‌های مکانیزه مورد نیاز در راهدارخانه‌ها، امید آن می‌رود مشکلی در خصوص برقراری ترددی ایمن در محورها نداشته باشیم.

معاون راهداری استان تهرام اضافه کرد: همکاران خارج از محدوده استحفاظی به کمک نیروهای هلال احمر جهت خارج کردن گل و لای در محوطه امام زاده داوود اقدام کرده‌اند و این همکاری همچنان ادامه دارد.

مصدقی از پاکسازی ریزش سنگ در بخش رودبار و قصران، لواسان بزرگ و کوچک و همچنین در حوزه شمیرانات خبر داد و افزود: در جاده اکام رضا قیام دشت، پاکدشت مسیر تهران مشهد رسوبات و گل و لای به سرعت پاکسازی شده و تردد روان است.

معاون راهداری استان تهران تصریح کرد: در بخش رودهن-آردین به سمت جبر اکیپ‌های راهداری همچنان در حال پاکسازی محور هستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در محور شهریار – رباط کریم و ری – ورامین بر اثر بارش‌ها مشکل خاصی به وجود نیامده است ولی همچنان با همت همکاران شهرستان‌های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب‌گرفتگی‌ها مشغول امداد رسانی به هموطنان هستیم.

به گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، مصدقی با توجه به شرایط جوی ناپایدار تاکید کرد: شهروندان در شرایط بحرانی و ناپایدار جوی کنونی از سفرهای غیر ضروری پرهیز و قبل از انجام سفر از طریق سامانه تلفنی، اینترنتی و پیامکی ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

  • منبع خبر :  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی