این هفته، آمازون روند کاهش مشاغل را در سراسر این شرکت آغاز کرد.

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری آنا، بر اساس گزارش‌ها، مدیران آمازون شروع به اطلاع‌رسانی به کارمندان کرده‌اند که دو ماه فرصت دارند تا نقش دیگری در شرکت پیدا کنند یا اخراج خود را بپذیرند. بسیاری از کارمندان اذعان کرده‌اند که تحت تأثیر این حرکت‌ها از طریق سرویس‌هایی مانند لینکدین قرار گرفته‌اند.

در همین حال، گزارش‌های دیگر به ناامیدی در میان نیروی کار اشاره می‌کنند که این شرکت هیچ اطلاعیه‌ای را در سراسر شرکت برای تأیید اندازه و دامنه کاهش ارسال نکرده است. ما برای نظر دادن با آمازون تماس گرفتیم.

این اخبار پس از هفته‌ها شایعاتی در مورد شتاب بستن کمربند به رهبری اندی جاسی، مدیر عامل شرکت منتشر شد. پس از گزارش‌هایی مبنی بر این که این شرکت به طور خاص به بخش دستگاه‌های خود چشم دوخته است، اوایل این هفته خبر رسید که این شرکت قصد دارد ۱۰۰۰۰ نفر را اخراج کند – که تقریباً ۳ ٪ از نیروی کار شرکت را تشکیل می‌دهد. این رقم بزرگترین «کاهش نیروی کار» است که تا کنون توسط غول تجارت الکترونیک و رایانش ابری در تاریخ تقریبا ۳۰ ساله خود انجام شده است.

گفته می‌شود که خرده‌فروشی و منابع انسانی به همراه سرویس بازی ابری این شرکت، لونا، تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. این کاهش‌ها کمتر از دو ماه پس از آن صورت می‌گیرد که گوگل از سرویس رقیب خود یعنی Stadia استفاده کرد.

هفته گذشته، سخنگوی این شرکت گفت: ما در مورد آینده کسب و کار‌های بزرگتر خود و همچنین ابتکارات جدیدتر مانند Prime Video، Alexa، Grocery، Kuiper، Zoox، و Healthcare هیجان زده هستیم. تیم رهبری ارشد ما به طور منظم چشم انداز سرمایه‌گذاری و عملکرد مالی ما را بررسی می‌کند، از جمله به عنوان بخشی از بررسی برنامه عملیاتی سالانه ما، که در پاییز هر سال انجام می‌شود. به عنوان بخشی از بررسی امسال، ما البته محیط کلان فعلی را در نظر می‌گیریم و فرصت‌هایی را برای بهینه‌سازی هزینه‌ها در نظر می‌گیریم.

این بیانیه تأیید می‌کند که چه چیزی برای همه از کوچکترین استارت آپ‌های اولیه گرفته تا بزرگترین شرکت‌های چند ملیتی منجر به مشکلات مالی بزرگ می‌شود. بخش دستگاه‌های آمازون، که شامل محصولات اکو، تبلت‌های آتش و کسب‌ و کار الکسای آن می‌شود، با توجه به این که طبق گزارش‌ها با کاهش درآمدی ۵ میلیارد دلاری در سال کار می‌کند، کاندیدای اصلی این بلوک بود.

این یک استراتژی طولانی برای پذیرش گسترده دستیار هوشمند خود، الکسا بوده است، اما به نظر می‌رسد Jassy در حال بررسی دقیق آن دسته از بخش‌هایی است که نیاز به فرار زیادی دارند. ربات تحویل مایل آخر این شرکت Scout یکی از تلفات اخیر در یکپارچگی گسترده‌تر بخش رباتیک آن بود.

آمازون تنها شرکت فناوری بزرگی نیست که در شرایطی که برای مقابله با باد‌های معکوس اقتصادی آماده می‌شود، کاهش‌های بزرگی انجام داده است. هفته گذشته، متا ۱۱۰۰۰ نفر – حدود ۱۳ ٪ از کل نیروی کار شرکت را اخراج کرد.

تحت هدایت مدیر عامل جدید ایلان ماسک، توییتر همچنین شروع به اخراج هزاران نفر کرده است، در حالی که Salesforce و Stripe با بازسازی خود دست و پنجه نرم کرده اند. علاوه بر نگرانی‌های کلان گسترده‌تر، درآمد آمازون نیز به دنبال افزایش شدید خرید آنلاین ناشی از بیماری همه‌گیر شروع به بازگشت به زمین کرده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری آنا