استاندار خراسان جنوبی گفت: در سفر دوم رییس جمهور ۳۵ میلیارد تومان برای کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اختصاص یافت.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، جواد قناعت عصر یک‌شنبه ۱۳ اسفندماه در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان داشت: در سفر دوم رییس جمهور ۳۵ میلیارد تومان برای کتابخانه‌های خراسان جنوبی اختصاص یافته و در روزهای آینده آمادگی دارم تا در تهران در این خصوص با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کنیم.

وی با بیان این که به ۱۲ کتابخانه عمومی شهرستان‌ها از محل اعتبارات استانی کمک خواهیم کرد، متذکر شد: در زمینه کتابخانه مرکزی که ۱۱ هزار متر مربع زمین برای ساخت آن اختصاص یافته از محل اعتبارات استانی نمی‌توانیم کمک کنیم و اگر عملیات اجرایی آن شروع نشود، خلع ید خواهد شد.

استاندار با بیان این که سه ماه یعنی تا خردادماه سال آینده برای شروع عملیات اجرایی ساختمان کتابخانه مرکزی فرصت دارید، افزود: تا آن زمان باید  تخصیص اعتبار شروع این کار عملی شود تا زمینه احداث کتابخانه مرکزی استان با اعتبارات ملی فراهم گردد.

به گفته وی، نویسندگانی در طراز ملی در خراسان جنوبی هستند که درخواست خرید آثار آنها را داریم.

قناعت با اشاره به جمعیت روستایی استان، گفت: برای راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار روستایی هم در صورت امکان اقدام کنید.

وی تصریح کرد: به هر میزانی که برای تجهیز و نوسازی کتابخانه‌های استان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی اعتبار گذاشته شود، به همان مقدار از اعتبارات استانی اختصاص خواهیم داد.

گسترش کتابخانه‌های سیار در خراسان جنوبی در برنامه است

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم در این دیدار گفت: گسترش کتابخانه‌های سیار در خراسان جنوبی را در برنامه داریم.

مهدی رمضانی با تأکید بر این که در هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم به کتابخانه‌ها توجه نشده ادامه داد: ساخت کتابخانه مرکزی شهر بیرجند از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پی‌گیری می‌شود.

به گفته وی، خراسان جنوبی و شهر بیرجند فاقد کتابخانه مرکزی است و در دولت سیزدهم ایجاد پروژه جدید به سختی مقدور است اما با توجه به این که زمین کتابخانه مرکزی در این استان اختصاص یافته امیدواریم با توجه به ضرورتی که این کتابخانه دارد، مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد.

رمضانی از طراحی جدید در ایجاد کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: در صورت فراهم شدن شرایط مورد نظر در خراسان جنوبی هم این کار را انجام خواهیم داد.

وی با بیان این که در خراسان جنوبی یک کتابخانه سیار وجود دارد، تأکید کرد: قرار است خودروهای جدیدی برای راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در اختیار ما قرار گیرد که از این محل به خراسان جنوبی کمک خواهیم کرد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور