سرپرست بانک توسعه تعاون ارتقای خدمات بانکی و بیمه ای را در کمک به رشد و توسعه تعاونی ها موثر دانست.

به گزارش گویای خبر به نقل از  پایگاه خبری توسعه تعاون، محمد شیخ حسینی بیان داشت: کمیسیون تخصصی بازار سرمایه، بیمه و بانک اتاق تعاون ایران، به دلیل گستردگی جامعه مخاطب، یک فرا کمیسیون است و ما سیاست ها، سرویس ها و خدماتی که در حال حاضر در بانک توسعه تعاون، وجود دارد را در اختیار شرکت های تعاونی قرار می دهیم و به دنبال بهره گیری از ظرفیت سایر بانک ها برای توسعه بخش تعاون نیز هستیم.

رئیس کمیسیون بازارسرمایه، بیمه و بانک اتاق تعاون ایران با بیان این مطلب گفت: ۸۰ درصد تامین مالی اقتصاد، توسط بانک صورت می گیرد و بیمه نیز یکی از بازیگران اکوسیستم اقتصاد است با این توصیف برنامه های مدونی برای بهره گیری از تمام ظرفیت های تخصصی بخش تعاون، شامل بانک، بیمه و تعاونی های اعتبار با محوریت اتاق تعاون ایران تدوین و به اجرا درمی آید.
وی با اشاره به اهمیت پرهیز از فعالیت های جزیره ای و لزوم نگاه سیستمی و هم افزایی میان اجزا اظهار داشت: باید نیاز و خواسته های بدنه تعاونی ها در اجرا شناسایی شود و با احصاء آن فرآیندها، سیاست های اعتباری ارزی، بیمه و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تنظیم گردد تا در راستای توسعه بخش تعاون و رضایتمندی خانواده بزرگ تعاون که مخاطب اصلی و جامعه هدف بانک توسعه تعاون هستند، گام های موثری برداشته شود.
شیخ حسینی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اهمیت جایگاه بخش تعاون اذعان کرد: ما سیاست ها، سرویس ها و خدماتی که در حال حاضر وجود دارد را در اختیار شرکت های تعاونی قرار می دهیم و به دنبال بهره گیری از ظرفیت سایر بانک ها برای توسعه بخش تعاون نیز هستیم.
وی خاطرنشان کرد: کمیسیون بازارسرمایه، بیمه و بانک ظرفیت ها را احصا خواهد کرد و شناسایی مشکلات و چالش های تعاونی ها را در دستور کار قرار می دهد از سوی دیگر شرکت های تعاونی، اتحادیه ها و اتاق های تعاونی استانی نیز دارای ظرفیت بالایی هستند و می تواند پیشنهادات، انتقادات و راهکارهای پیشنهادی را به این کمیسیون ارائه کنند.
شیخ حسینی خاطرنشان کرد: با آسیب شناسی و احصاء مشکلات و شناخت ظرفیت ها و دریافت پیشنهادات و راهکارها، سیاست ها و راهبردهای خودمان را اصلاح کرده و تلاش می کنیم آنچه خانواده بزرگ تعاون نیاز دارد را محقق کنیم.

  • منبع خبر :  پایگاه خبری توسعه تعاون