رئیس اداره رایزنان بازرگانی سازمان توسعه تجارت با بیان این که هدف‌گذاری شده تا پایان سال تعداد رایزنان به ۳۰ نفر برسد، گفت: برای نخستین مرتبه، دو رایزن بازرگانی اعزامی ایران زن هستند.

به گزارش گویای خبر به نقل از شاتا نیوز، «محمد رجب‌نژاد» رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در مورد آخرین وضعیت اعزام رایزنان بازرگانی، گفت: کارشناسان مرتبط از ۴ وزارتخانه اقتصادی شامل وزارت نفت، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی و صمت می‌توانند به‌عنوان رایزنان بازرگانی ثبت‌نام کنند.

وی با بیان این که بر اساس قانون نیز هر سال باید برای جذب رایزن فراخوان بزنیم، ادامه داد: برهمین اساس نیز اواخر تیرماه امسال برای جذب رایزن جهت اعزام به کشورهای جدید فراخوان زدیم که متقاضیان تا پایان شهریورماه برای ثبت‌نام مهلت دارند.

رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجاری سازمان توسعه تجارت با بیان این که ما دولت را با ۲ رایزن بازرگانی در دو کشور عراق و افغانستان تحویل گرفتیم، افزود: هم‌اکنون ۱۷ رایزن بازرگانی در عراق (بغداد)، عمان، چین (پکن)، ارمنستان، هندوستان، قطر، افغانستان، لبنان، بلاروس، روسیه، کنیا، الجزایر، ترکیه، قزاقستان، آفریقای جنوبی، امارات و ازبکستان مستقر داریم.

وی با بیان این که ۱۹ رایزن داشتیم که ۲ نفر به ایران بازگشتند و در حال حاضر در کشورهای آذربایجان و پاکستان رایزن نداریم، اضافه کرد: در کشور آذربایجان هنوز شرایط برای استقرار رایزن فراهم نیست اما رایزن بازرگانی برای استقرار در کراچی پاکستان تا یک ماه آینده اعزام می‌شود. جایگزین رایزن پیشین ارمنستان هم مشخص شده و به‌زودی اعزام می‌شود.

رجب‌نژاد در ادامه تاکید کرد: رایزن بازرگانی به کشورهای صربستان، برزیل و پاکستان در شرف اعزام است و به‌زودی مستقر خواهند شد.

اعزام دو رایزن بازرگانی زن

وی در مورد اعزام رایزنان بازرگانی خانم نیز تصریح کرد: تا پیش از این رایزن بازرگانی خانم نداشتیم اما در دولت سیزدهم اولین رایزن بازرگانی‌مان به قزاقستان اعزام شد و دومین نفر هم به‌زودی جایگزین رایزن فعلی در ارمنستان می‌شود.

اعزام رایزن به عربستان

رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در مورد هدف‌گذاری برای اعزام رایزنان بازرگانی یادآور شد: هدف‌گذاری شده تا پایان سال باید تعداد رایزنان به ۳۰ نفر برسد؛ بنابراین در نظر داریم که دو رایزن دیگر به شهرهای سلیمانیه (اقلیم کردستان) و بصره کشور عراق اعزام کنیم. همچنین دو رایزن در شهرهای شانگهای و گوانجو کشور چین نیز مستقر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اعزام رایزن به کشورهای اندونزی، ترکمنستان، نیجریه، زیمبابوه، ونزوئلا، مجارستان، لهستان، سوریه و عربستان سعودی نیز تا پایان سال در دستور کار قرار دارد. بر همین اساس نیز فراخوان زدیم تا رایزن جذب و افراد واجد شرایط را به این کشورها اعزام کنیم.

رجب‌نژاد با بیان این که شایسته‌سالاری در انتخاب رایزن بسیار مهم است، گفت: بنابراین متقاضیان از ۴ وزارتخانه نفت، اقتصاد، کشاورزی و صمت با مراجعه به سایت سازمان توسعه تجارت ایران برای ثبت نام مراجعه کنند.

  • منبع خبر : شاتا نیوز