مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر با بیان این که بیش از ۳۰ هزار روستای کشور با عمر بالای شبکه برق، نیازمند اصلاح شبکه است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی پنج سال، مشکلات اساسی روستاها در قالب این طرح رفع خواهد شد.

گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، فرهاد شبیهی اظهار داشت: در راستای توسعه متوازن، عدالت محوری و بهبود کیفیت زندگی هموطنان روستایی، همچنین ارتقای زیرساخت‌های اقتصادی و توسعه اشتغال پایدار و افزایش مهاجرت معکوس به روستاها، طرح بهسازی و توسعه روستایی در کانون توجه شرکت توانیر و وزارت نیرو قرار دارد.
وی با بیان این که اصلی‌ترین محورهای مورد توجه از سوی دولت و قانون‌گذاران ارائه خدمات به روستاها و مناطق محروم و افزایش سطح کیفی خدمات ارائه شده به این مناطق است، گفت: در این راستا با توجه جدی وزارت نیرو و شرکت توانیر، بیش از ۹۹٫۷ درصد از جمعیت ۲۱٫۵ میلیون نفری روستایی کشور با احداث بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر شبکه و تاسیسات مربوطه، از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند.
وی ادامه داد: این میزان بهره‌مندی، از میانگین جهانی که در حال حاضر ۸۵ درصد است بیشتر بوده و در رده پیشروترین کشورهای جهان قرار داریم.
شبیهی، جایگاه کشور از منظر توسعه شبکه برق روستایی و میزان دسترسی به برق در روستاها را در مقایسه با شاخص‌های جهانی قابل قبول دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه از نظر شاخص‌ها در موقعیت مناسبی قرار داریم، اما همچنان در عرصه‌های مختلف این بخش نیازمند تلاش بیشتر و اجرای پروژه‌های مناسب جهت استمرار تامین برق پایدار و قابل اتکا در روستاها هستیم.
وی از جمله شاخص‌های مورد توجه در این طرح را جابه‌جایی پایه‌ها از معابر و اصلاح شاخص‌های کیفیت برق از جمله رفع افت ولتاژ، رفع فرسودگی شبکه و تاسیسات، توسعه شبکه و  اصلاح روشنایی معابر دانست و گفت: مشکلات برق ۷۰۰۰ روستا در سراسر کشور در قالب این طرح طی سال گذشته برطرف شده است.
مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌جاری، مشکلات شبکه برق ۷۰۰۰ روستای دیگر برطرف خواهد شد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو