خرید تضمینی محصول راهبردی گندم از کشاورزان با افزایش ۴۴.۵ درصدی و با ۹۵۰ هزار تُن رشد نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل، از مرز ۳ میلیون تُن گذشت.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در حال حاضر خرید گندم از کشاورزان در ۶ استان از ۱۰۰ هزار تُن فراتر رفته است که به ترتیب استان‌های خوزستان با خرید یک میلیون و ۶۷۵ هزار تُن، فارس با خرید ۳۷۵ هزار تُن، ایلام با خرید ۲۳۳ هزار تُن، کرمان با خرید ۲۲۰ هزار تُن، گلستان با خرید ۲۰۰ هزار تُن و بوشهر با خرید ۱۲۳ هزار تُن در رتبه‌های اول تا ششم قرار دارند.

بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از ۵۴ درصد از کل خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان خوزستان، بیش از ۳۳ درصد از کشاورزان ۴ استان فارس، ایلام، کرمان و گلستان و ۱۳ درصد نیز از کشاورزان سایر استان‌ها انجام شده است.

این گزارش می‌افزاید، در استان‌های بوشهر با رشد ۴۶۹ درصدی خرید (حدود ۶ برابر)، کهگیلویه و بویراحمد با رشد ۱۴۲ درصدی خرید (حدود ۲ و نیم برابر)، گلستان با رشد ۱۱۵ درصدی خرید (بیش از ۲ برابر)، کرمانشاه با رشد ۱۰۲ درصدی خرید (بیش از ۲ برابر) و سیستان و بلوچستان با رشد ۱۰۰ درصدی خرید (۲ برابر)، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش خرید داشته‌اند.

گفتنی است؛ تا نهم خرداد سال گذشته، ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود که این میزان با ۹۵۰ هزار تن افزایش تا صبح امروز به ۳ میلیون و ۸۶ هزار تن افزایش یافته است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی