رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: صدور اسناد کشاورزی در کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵ برابری داشته است.

 گویای خبر– به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسن بابایی در در نشست قرارگاه صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی در قزوین برگزار شد، افزود: در حال حاضر صدور اسناد کشاورزی در کشور ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار هکتار است که در مقایسه با دی ماه سال گذشته رشد ۵ برابری داشته که این رقم بسیار امیدوار کننده است.

وی اظهار داشت: در اجرای رفع تداخلات و سنددار شدن اراضی کشاورزی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی توانسته‌ایم تاکنون افدامات خوبی در این راستا انجام دهیم و امیدواریم که این روند ادامه یابد تا بتوانیم بزودی شاهد سنددار شدن اراضی کشاورزی کشور باشیم.

بابایی در ادامه گفت: بر اساس برنامه ابلاغی هفتم توسعه تاکید بر حدنگاری صد درصدی اراضی انجام شده و همچنین در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای قانون حدنگاری، لازم است هر چه سریع‌تر این طرح را به سرانجام برسانیم.

وی با تاکید بر اهمیت تسریع در صدور اسناد برای اراضی کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: بحث دریافت سند توسط زارعان باید از حالت اختیارات خارج شود تا شاهد کاهش مراجعات در دستگاه قضایی باشیم .

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ بتوانیم شاهد اجرای طرح حدنگاری و مدیریت هوشمند اراضی کشاورزی باشیم.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی