تفاهم‌نامه همکاری بانک رفاه کارگران و شرکت‌های «سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو)» و «مخازن سبز پتروشیمی عسلویه» امضاء شد.

تفاهم‌نامه همکاری بانک رفاه کارگران و شرکت‌های تاپیکو و مخازن سبز امضاء شد

به گزارش  گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این تفاهم‌نامه‌ها همزمان با بیست‌وهفتمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی طی مراسم‌ جداگانه در محل غرفه این شرکت‌ها در این نمایشگاه، به امضای دکتر اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران و دکتر مسعود اسم‌خانی مدیرعامل شرکت تاپیکو و دکتر محمدرضا یزدانی کاشانی مدیرعامل شرکت مخازن سبز رسید.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران طی سخنانی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه‌ها بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها و رونق تولید در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد و گفت: بدون شک این صنعت برای تکمیل زنجیره ارزش با هدف تولید محصولات نهایی، نیازمند حمایت بیش از پیش بانک‌ها است.

دکتر للـه‌گانی از انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) از سوی بانک رفاه کارگران خبر داد و انتشار این اوراق را به عنوان یکی از اقدامات اثربخش این بانک در راستای حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: این اوراق با هدف حمایت از تولید ملی و در راستای تامین مالی طرح‌های مختلف اقتصادی (تولیدی، ساختمانی و خدماتی) بر اساس ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود.

وی افزود: بانک رفاه کارگران در انتشار این اوراق ضمن تضمین حداقل سود مورد انتظار سپرده‌گذاران، بر نحوه مصرف سپرده‌ها بر مبنای قوانین تصریح شده در عملیات بانکداری اسلامی بدون ربا، نظارت می‌کند.

دکتر للـه‌گانی از انتشار اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) به عنوان یکی دیگر از اقدامات بانک رفاه در راستای حمایت از واحدهای تولیدی نام برد گفت: این اوراق یک ابزار جدید بانکی با هدف تامین اعتبار واحدهای فعال در بخش‌های مولد اقتصادی است که می‌تواند نقش موثری در افزایش کارایی سیاست‌های مالی زنجیره‌ای ایفا و زمینه اطمینان از معاملات بین خریدار و فروشنده را فراهم کند. بانک رفاه کارگران با انتشار این اوراق به عنوان نهادی واسط میان تولیدکنندگان و خریداران محصولات تولیدی به نوعی سبب تامین اعتبار چرخه تولید می‌شود.

 دکتر اسم‌خانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) نیز طی سخنانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با بانک رفاه کارگران ضمن قدردانی از حمایت‌های این بانک از این شرکت گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای، شرکت تاپیکو برای سال جاری نیازمند ۱۵ همت سرمایه‌گذاری است که بدون شک نقش بانک رفاه در این زمینه بسیار تعیین‌کننده است.

دکتر یزدانی کاشانی مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه نیز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با بانک رفاه کارگران گفت: قدردان حمایت‌های بانک رفاه از شرکت مخازن سبز هستیم و بدون شک این شرکت در قالب توسعه همکاری‌های متقابل با این بانک، در راستای پیشبرد اثربخش برنامه‌های توسعه‌ای در سال جاری اقدام خواهد کرد.

  • منبع خبر : بانک رفاه کارگران