کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش‌های رگباری، رعدوبرق، وزش باد شدید، نسبت به آبگرفتگی معابر، سیلاب، تگرگ و رعدوبرق و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

به گزارش گویای خبر، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: برای امروز بارش‌های رگباری، رعدوبرق، وزش باد شدید در شمال‌غرب کشور در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان، کرمانشاه، و استان‌های ایلام، لرستان، و غرب همدان پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد به شکل تگرگ است.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این که امروز در بخش‌هایی از خوزستان و ارتفاعات البرز غربی، بارش‌های خفیف رخ‌ می‌دهد افزود: در مناطق جنوبی کشور از جمله در دامنه‌ها و ارتفاعات کرمان، شمال‌شرق فارس، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و یزد، بارش‌های رگباری رخ می‌دهد. سه‌شنبه در مناطق شمال‌غرب، غرب، مرکز و سواحل دریای خزر، ادامه بارش‌ها تداوم دارد.

رفیعی توضیح داد: فردا ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش دارند. همچنین مناطقی از جنوب‌شرق کشور از جمله استان‌های کرمان، مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش‌های رگباری دارند.

وی با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی بارش‌ها در کشور نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در استان‌های پربارش هشدار داد و گفت:  با توجه به این که بارش‌ها در بازه زمانی کوتاه رخ می‌دهد سبب سیلاب و آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها، برخورد صاعقه در آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان و ارتفاعات استان کرمان می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی خسارت به سازه‌های موقت، اختلال در ناوگان حمل و نقل را بخش دیگری از رخدادهای بارش‌های رگباری پیش‌رو برشمرد.

وی توصیه کرد: هموطنان از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند. همچنین عشایر از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌های اجتناب کنند. با توجه به آن که احتمال وقوع تگرگ در این مناطق وجود دارد باغداران و کشاورزان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی در نظر بگیرند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز ابری همراه با وزش باد است و در ساعات بعدازظهر و اواخر وقت وزش باد شدید می‌شود.

به گفته رفیعی، بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۰ درجه بالای صفر و کمینه دمای هوای تهران امروز ۱۹ درجه بالای صفر ثبت شد.