کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش باران در برخی از استان‌های از کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و گردوخاک در نیمه شرقی ایران خبر داد.

گویای خبر – به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی کشور برای امروز هفتم مهر و روزهای آتی اعلام کرد: طی دو سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، گاهی رگبار و رعدوبرق پراکنده همراه با وزش باد شدید موقتی و گردوخاک پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در مازندران و گیلان و روزهای جمعه تا دوشنبه در مازندران و گلستان در برخی از ساعات بارش باران همراه با رعدو برق و وزش باد شدید موقتی مورد انتظار است که این شرایط جوی را برای روزهای شنبه و یکشنبه در خراسان شمالی و ارتفاعات استان‎‌های تهران و سمنان خواهیم داشت.

رفیعی توضیح داد: امروز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دما رخ می‌دهد و روزهای شنبه و یکشنبه کاهش دما مربوط به نوار شمالی کشور است. روزهای شنبه و یکشنبه  در شرق کشور و استان‎‌های واقع در شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز پدیده غالب وزش باد شدید و گردوخاک است.

به گفته وی، آب‌های دریای خزر روزهای جمعه و شنبه، مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است. فردا نیز شرایط به همین روال است. بیشینه دمای امروز و فردای پایتخت ۳۳  درجه سانتیگراد بالای صفر است و کمینه دمای فردا ۲۱ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

رفیعی افزود: از بین مراکز استان‌ها خنک‌ترین مرکز، شهرکرد با دمای ۳ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان نیز دیروز اهوازبا ۳۹ درجه بالای صفر گزارش شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی