مجموعه تئاتر سردارجنگل رشت پس از ۱۷ سال تعطیلی عصر امروز پنجشنبه دهم آذرماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگشایی شد.

بنا بر این گزارش مجموعه تئاتر سردارجنگل رشت که به مدت ۱۷ سال با تعطیلی مواجه بود با حضور وزیر فرهنگ، هاشمی معاون حقوقی و امور مجلس وزارتخانه و اسدالله عباسی استاندار گیلان به طور رسمی افتتاح شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان این که گیلان استانی فرهنگی و هنری و پیشرو در هنرهای جدید است گفت: تئاتر، موسیقی، سینما از گیلان وارد شده و این استان مهد فرهنگ و هنر است.

وی با اشاره به مجموعه سردار جنگل که بنایی تاریخی است و بسیاری از هنرمندان با آن خاطره دارند افزود: این مجتمع ۱۷ سال تعطیل بوده که در دولت مردمی و با حمایت های انجام شده امروز در اختیار انجمن تئاتر قرار می گیرد‌.

گفتنی است، این مجموعه به وسعت هزار و ۵۰۰ متر مربع در حال ساخت است که حدود دو دهه پیش بر اثر بی‌تدبیری تعطیل شد و دارای یک سالن اصلی با گنجایش ۲۵۰ نفر است. این سالن دارای کارگاه تخصصی نمایش موسوم به پلاتو، انبار لباس، اتاق گریم، یک کتابخانه و مجموعه آموزشی است که امروز همزمان با کنگره بین‌المللی شهید میرزاکوچک خان جنگلی افتتاح شد.

گزارش تصویری سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان گیلان

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی