بانکآینده با تمام ظرفیت به سمت بانکداری هوشمند حرکت میکند
مدیرعامل بانکآینده گفت: این بانک با بهرهگیری از تمامی توانمندیهای فنآوری اطلاعات و هوشمصنوعی گامهای بلندی به سوی بانکداری هوشمند برمیدارد و در این مسیر فرهنگسازی برای مشتریان و کارکنان در اولویت قرار دارد.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک آینده، دکتر بهمن اسکندری مدیرعامل بانک آینده در نشست تخصصی افتتاحیه دهمین نمایشگاه تراکنش ایران روز دوشنبه 17 دیماه 1403 با موضوع راهبردهای هوش مصنوعی از منظر مدیران بانکی اظهارداشت، بانک آینده با استفاده از گفتوگوی آنلاین (chatbot) در برنامه کاربردی (اپلیکیشن) کیلید بانک آینده سوالات مطرحشده مشتریان خود را به صورت آنلاین توسط هوش مصنوعی پاسخ میدهد و در بحث احراز هویت مشتریان (kyc)، مشتریان خدمت مورد نظر خود را به صورت آنی دریافت مینمایند.
وی افزود، تکنولوژی و تحولات در فنآوریها از مدتها پیش در حال توسعه است و هر چه پیش میرویم سرعت آن افزایش غیر قابل تصوری پیدا میکند و با توجه به نیاز نسل امروز در خصوص فنآوری از جمله سرعت، و شخصیسازی، ضرورت دارد که از هوش مصنوعی برای تحقق و برآورده شدن نیازهای آنان استفاده کنیم.
دکتر اسکندری در ادامه گفت: نسل امروز انتظار دارد فرآیندهای بانکی مانند انتقالوجه، افتتاح حساب یا دریافت تسهیلات در کوتاهترین زمان ممکن و هوشمندانه از طریق بانکداری دیجیتال و هوش مصنوعی انجام شود.
مدیرعامل بانکآینده، تأکید کرد: استفاده از هوش مصنوعی در سیستم بانکی دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام و اجبار است و برای دستیابی به جایگاه مناسب در مسیر بانکداری هوشمند باید زیرساخت و امکانات لازم برای بهرهگیری از هوش مصنوعی توسط نظام بانکی فراهم گردد.