نسخه جدید و تکامل یافته سامانه غیر حضوری فرابانک ملت، برای اعطای تمامی تسهیلات خرد توسط رئیس کل بانک مرکزی رونمایی شد.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر فرزین در مراسم رونمایی از سامانه فرابانک، که امکان دریافت تمامی تسهیلات خرد را به صورت غیر حضوری فراهم می کند، با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات خرد و قرضالحسنه در میزان رضایت مردم از شبکه بانکی گفت: برنامه بانک مرکزی و شبکه بانکی توسعه تسهیلات خرد و قرضالحسنه با به کارگیری ابزارهای نوین و غیرحضوری است که در رضایت مردم نقش زیادی دارد.
وی افزود: نظام بانکی به دلیل این که بار اصلی تامین مالی کشور را بر عهده دارد تحت فشار است. همچنین موضوع تامین مالی خرد و قرضالحسنه هم به صورت تکلیفی و هم غیر تکلیفی مسوولیت شبکه بانکی را در حوزه اقتصاد سنگینتر میکند اما تاکید ما بر پرداخت این تسهیلات به مردم در کمترین زمان و با بیشترین رضایت است.
رئیسکل بانک مرکزی گفت: به کارگیری ابزارهای نوین فناورانه مانند خدمت جدید بانک ملت که تمام مراحل دریافت خدمت را به صورت غیرحضوری ارائه میدهد، میتواند گامی مهم در ارائه خدمات سریع و آسان به جامعه باشد و این خدمت باید در تمامی شبکه بانکی فراگیر شود.
دکتر فرزین با اشاره به بحث اعتبارسنجی در دریافت تسهیلات اظهار داشت: با توجه به این که کمترین نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) مربوط به تسهیلات خرد است بانکها میتوانند تا حد امکان در دریافت تضامین و اعتبارسنجی با مشتریان همکاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارهای الکترونیک مانند سفته الکترونیک نیز میتواند در این زمینه برای بانکها و مشتریان راهگشا باشد و امیدواریم استفاده از این ابزارها به همه بانکها و مشتریان تسری پیدا کند.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: کار بانک ملت، کار بسیار بزرگی است، که دریافت درخواست تسهیلات و اعتبارسنجی و رتبهبندی در آن به صورت غیرحضوری انجام میشود و سامانه فرابانک در افزایش رضایت مردم تاثیر خوبی خواهد داشت و امیدواریم تا چنین سامانهای را برای سایر بانکها نیز داشته باشیم.
وی با تقدیر از مدیران و کارکنان بانک ملت اظهار داشت: بانک ملت هم به عنوان یک بانک و هم به عنوان یک بنگاه اقتصادی بسیار خوب عمل کرده است. NPL پایین (نسبت مطالبات به تسهیلات)، کفایت سرمایه بالا، سودآوری و رشد خوب و شاخصهای عملکردی مالی بانک ملت، نشان میدهد که این بانک همه استانداردهای یک بانک خوب منطقه ای و جهانی را دارد.
دکتر فرزین در پایان خاطر نشان کرد: امروزه هجمهها و تخریبها به شبکه بانکی بسیار زیاد است و با توجه به مسوولیت سنگین شبکه بانکی این فضا ناعادلانه است و باید خدمات ارزنده شبکه بانکی به اقتصاد کشور و آحاد جامعه نیز بازگو شود.
- منبع خبر : روابط عمومی بانک ملت
Wednesday, 1 May , 2024