تصمیم‌سازی‌های نهاد ناظر صنعت بیمه بر مدار کارشناسی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خرد جمعی و هم‌افزایی می‌شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، دکتر علی استاد‌ هاشمی ضمن تبریک حلول ماه رجب به ضرورت تکریم خادمان صنعت بیمه در جایگاه‌های مختلف، افزود: تمامی هدف‌گذاری‌ها و سیاست‌های نهاد ناظر صنعت بیمه در راستای ارتقای جایگاه صنعت بیمه در ساختار کلان نظام اقتصادی کشور طراحی و اجرا خواهد شد.

رییس کل بیمه مرکزی با برشمردن نقاط مشترک دو موضوع حساس «نظارت» و «بازرسی» از مدیران این حوزه‌ها خواست تا با تفکیک وظایف خود به استقرار نظم در دو بخش یادشده کمک کنند.

رییس شورای عالی بیمه از فراهم سازی زمینه تشکیل کمیته حسابرسی داخلی در بیمه مرکزی خبر داد و اظهار داشت: با بروزرسانی شاخص‌های بهره‌وری و مولفه‌های ارزیابی عملکرد می‌توان حقوق مغفول مانده سازمان را احیا کرد. 

وی با اشاره به اهمیت فعال سازی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بیمه در کشور، خاطرنشان کرد: مدیران و کارشناسان باید مساله اثرگذاری در نهادهای مرتبط و قانونگذار و همچنین موضوع مطالبه‌گری را بیش از پیش جدی بگیرند. 

دکتر استاد هاشمی در همین راستا از مدیران کل خواست تا با فعال‌سازی بدنه کارشناسی در بهره‌وری سازمانی مشارکت جدی تر داشته باشند.

بر اساس این گزارش، رییس کل بیمه مرکزی با قدردانی از تلاش‌های هادی عبداللهی در دوران تصدی اداره کل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی ضمن تبریک به علی مومنی٬ مدیرکل جدید این حوزه از ایشان خواست تا با عمل به تکالیف قانونی خود از توان علمی و فنی کارکنان مجموعه متبوع خود به خوبی بهره گیرد.

در این نشست که اعضای هیات‌عامل و تنی چند از مدیران کل بیمه مرکزی حضور داشتند،‌ هادی عبداللهی و علی مومنی نیز با قدردانی از نگاه ویژه رییس کل بیمه مرکزی به موضوعات مرتبط با بازرسی و حسابرسی و مبارزه با پولشویی به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند. 

گفتنی است هادی عبداللهی به عنوان مستشار دیوان محاسبات کشور منصوب شده و علی مومنی که پیش از این معاونت اداره کل حراست بیمه ایران را برعهده داشته به سمت مدیر کلی بازرسی، حسابرسی و مبارزه با پولشویی برگزیده شده است. 

شایان ذکر است علی مومنی در بخش‌های مختلف مدیریتی اقتصادی و اجتماعی و به خصوص در مباحث آموزشی، توانمندسازی و نظارتی را نیز در کارنامه خود دارد.

  • منبع خبر : روابط عمومی بیمه مرکزی