هفتمین جشنواره گل‌های داودی از یکم آبان با همت موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور آغاز و تا ۲۵ آذر امسال در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران ادامه خواهد داشت.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: در این جشنواره ۵۳۰ رقم گل داودی در ۱۰۰ رنگ در فضایی به وسعت ۴ هزار متر مربع در معرض دید علاقه‌مندان و دوستداران محیط زیست قرار می‌گیرد.

علی علیزاده علی آبادی افزود: باغ گیاه‌شناسی ملی ایران با اهداف پژوهشی، آموزشی، حفظ ذخایر ژنتیکی، فرهنگی، اجتماعی و تفریح از سال ۱۳۴۷ تاسیس شده است. وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره گل‌های داودی در فصل پاییز یکی از اقداماتی است که در باغ گیاه‌شناسی برای حفظ ذخایر ژنتیکی و نزدیکی و افزایش دوستی و محبت مردم با طبیعت انجام می‌شود.

علیزاده با بیان این که باغ گیاه‌شناسی از نظر تنوع گیاهی در خاورمیانه منحصر به فرد است، تصریح کرد: گل‌های داودی در فصل پاییز شکوفه می‌کنند و منظره بسیار زیبا و دلنشینی را برای بازدیدکنندگان بوجود می‌آورند و عموم مردم می‌توانند از جشنواره گل‌های داودی در این باغ دیدن کنند.

وی ادامه داد: در حاشیه این جشنواره نیز نمایشگاهی با بیش از ۲۰ غرفه شامل خوراکی‌ها، غذاهای استان‌های مختلف و کارهای دستی برای عرضه و فروش راه‌اندازی شده است. رئیس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور درهمین حال گفت: باغ گیاه‌شناسی دارای ۲۲ قطعه است و هر قطعه نماینده یکی از زیست بوم‌های داخل کشور و یا کشورهای دیگر است و برگ‌ریزان فصل پاییز در مسیر پیاده‌رو، مناظر دیدنی را ایجاد کرده است.

وی اذعان داشت: جشنواره گل‌های داودی در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعد ازظهر برای بازدید عموم برپاست و بهای بلیت این جشنواره برای هر نفر ۲۵ هزار تومان می‌باشد. ضمن آن که پارکینگ به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

علیزاده گفت: مدارس با بلیت نیم بها می‌توانند فرصت بازدید دانش آموزان را از جشنواره گل‌های داودی فراهم کنند. وی با بیان این که باغ گیاه‌شناسی زیر نظر موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور است، تصریح کرد: بلند مرتبه‌سازی در جوار باغ گیاه‌شناسی یکی از چالش‌های موجود است که این باغ را در معرض تهدید جدی قرار داده است.

علیزاده افزود: متاسفانه در ضلع شمالی باغ گیاه‌شناسی ملی ایران مجوز احداث ۲۲ برج داده شده که اجرای آن مشکل آب این باغ را تشدید و اقلیم آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و منجر به نابودی تدریجی باغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: از یک سال پیش برای صدور حکم توقف این پروژه به دیوان عدالت اداره شکایت کرده‌ایم و امیدواریم به زودی این حکم صادر شود. علیزاده گفت: بسیاری از مقامات و مسولان کشور از جمله دفتر مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، معاون رئیس جکهوری، سازمان محیط زیست، دادستان کل کشور مخالف اجرای پروژه بلند مرتبه‌سازی درجوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران هستند.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی