جمال خداپناهی، عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران بیان کرد: اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران همزمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کند.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمال خداپناهی، به ستاد خبری سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، گفت: در هماهنگی میان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با خانه کتاب و ادبیات ایران، مقرر شد چهار نشست تخصصی در ایام هفته کتاب برگزار شود.
وی افزود: نشست تخصصی «حفظ و تقویت کتابفروشی‌ها» با حضور هومن بخشی و اردشیر بهجت، ساعت ۱۶ دوشنبه (بیست‌وسوم آبان‌ماه ۱۴۰۱) که روز «کتاب، دانشجو، پیشرفت دانش‌بنیان» نامگذاری شده در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود. در این نشست، سخنرانان با نگاه جامع‌تر نسبت به وضعیت کتابفروشی‌ها و موقعیتی که در آن قرار دارند، سعی می‌کنند راهکارهایی را برای کمک به صنف کتابفروش ارائه دهند. نشست دیگری نیز در یکی از ایام هفته کتاب برگزار خواهد شد که در آن کامران یراق‌چی و عباس غمگسار در حوزه کتاب‌سازی غیراخلاقی و تولید و تکثیر کتاب‌های غیرمجاز (قاچاق و تقبلی) سخنرانی خواهند کرد.
جمال خداپناهی در پایان با اشاره به برنامه‌های اتحادیه ناشران و کتابفروشان، اظهار کرد: برگزاری تور کتاب‌گردی، برگزاری نشست‌هایی با موضوعاتی همچون مواد اولیه تولید کتاب و وضعیت هزینه‌های تولید، نیاز به تقویت فرهنگ مکتوب ماندگار، حفظ هویت فرهنگی، کتاب‌سازی و تکثیر غیرقانونی کتاب، نقش رسانه‌ها و نهادهای مدیریت شهری در تبلیغ کتابخوانی، مراجعه به کتابفروشی‌ها در فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدها و آینده پیش‌روی نشر و توزیع ازجمله برنامه‌های تدارک دیده شده اتحادیه ناشران و کتابفروشان برای هفته کتاب است.
سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی