در آستانه طلیعه ۲۲ بهمن ماه و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن این بیانیه به شرح زیر است:

وقل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا

بیست و دوم بهمن ماه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یادآور به ثمر نشستن مجاهدت ها و جان فشانی های نسلی است که با اقتدا به رهبر خویش، نظام سلطه و ستم را بر انداختند و با آرمان استقلال و آزادی و بنیان نهادن نظام جمهوری اسلامی، طرحی نو در انداختند.

آرمان های انقلاب اسلامی ایران برگرفته از آموزه های دینی و معنوی یک ملت و برخاسته از فرهنگی غنی و تمدنی دیرپا بود که چهل و سه سال قبل با رهبری بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و در پی نهضت مردمی به پیروزی رسید.

انقلاب اسلامی ایران یک رستاخیز فرهنگی بود که کاخ استبداد و بی هویتی فرهنگی را به لرزه انداخت و بنایی ارزشمند بر مدار هویت ایرانی اسلامی را برپا کرد.

اکنون پس از گذشت بیش از چهار دهه از آن روزهای خاطره انگیز و دوران ساز و در طلیعه سال های آغازین گام دوم انقلاب اسلامی به زعامت ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) و در دولت مردمی و انقلابی، دستگاه بزرگ فرهنگی کشور بر آن است تا با لبیک به ندای رهبر انقلاب اسلامی و تحقق منویات معظم له مبنی بر «بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور» با حضور متعهدانه جوانان مومن و انقلابی، برای ارتقای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکند. همچنان که وظیفه خود می داند برای مقابله با تحریف دستاوردها و اقدامات حماسه‌آمیز نظام اسلامی، تمام ظرفیت فرهنگی و هنر متعهد و انقلابی را در عرصه «جهاد تبیین» به کار گیرد.

پیمودن این مسیر خطیر، جز با همراهی نخبگان و اصحاب گرانمایه و فرهیخته فرهنگ، هنر و رسانه و دغدغه مندان این عرصه ممکن نخواهد بود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان انقلاب و دوران دفاع مقدس و همچنین شهدای هسته ای و مدافعان حرم، از عموم هموطنان بویژه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و فعالان قرآن و عترت دعوت می کند تا در چارچوب شیوه نامه های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سراسر میهن اسلامی، یوم الله ۲۲ بهمن را گرامی بدارند و برعظمت بزرگداشت این روز ملی بیفزایند.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی