رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن از تایید اساسنامه این صندوق توسط شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود رهنما گفت : با توجه به رفع اشکالات مطرح شده توسط شورای نگهبان، از سوی هیات دولت در تاریخ اول آبان ماه و ارسال مجدد، سرانجام  اساسنامه صندوق ملی مسکن در جلسه اخیر شورای نگهبان مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد و برای ابلاغ و اجرا به هیات دولت ارسال شد.
رهنما با اظهار امیدواری نسبت به ابلاغ اساسنامه نهایی صندوق از سوی دولت طی روزهای آینده، اظهار داشت: هرچند تصویب و ابلاغ هرچه سریعتر اساسنامه برای عملیاتی شدن برنامه های صندوق بسیار حیاتی بوده اما با تاکیدات وزیر راه و شهرسازی، برای پیشبرد امور، معطل تصویب اساسنامه نماندیم و فعالیت‌هایی برای راه‌اندازی صندوق آغاز کردیم.
مهندس رهنما اضافه کرد: طی این مدت نسبت تهیه و تجهیز ساختمان صندوق اقدام شد. علاوه بر این با برگزاری جلسات فشرده در معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، ساختار اجرایی صندوق را برای ارسال به سازمان امور اداری و استخدامی تا حدودی نهایی کردیم.
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن اضافه کرد : هیات عامل صندوق تاکنون دو جلسه برای تدوین آیین‌نامه‌های داخلی، چگونگی جذب منابع صندوق، چگونگی تسریع در ثبت اساسنامه صندوق در اداره‌کل ثبت شرکت‌ها و چگونگی دریافت شناسه ملی صندوق برگزار کرده است. علاوه بر این برگزاری نشست با نخبگان مالی ، پولی و سرمایه‌گذاری کشور از دیگر اقدامات اخیر صندوق بوده است.

  • منبع خبر :  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی