یک شرکت خلاق توانسته است تولیدات پویانمایی و بازی موبایل را با توجه استانداردهای روز دنیا برای بازار داخلی و خارج از کشور تجاری‌سازی کند.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت بازی‌ و پویانمایی به طور مستمر در حال پیشرفت است شرکت‌های خلاق بیشتری به بازی‌سازی و ساخت پویانمایی روی می‌آورند. گردش مالی صنعت خلاق پویانمایی در جهان، بیشاز ۲۵۰ میلیارد دلار اســت که سهم قابل توجهی از آن به فعالیت‌های کشــورهای ژاپن، آمریــکا، کانادا چین، کره جنوبــی، هند و چند کشــور دیگر اختصاص دارد.

حرکت در مسیر تولید پویانمایی و بازی

کیوان ملک محمدی مدیرعامل شرکت خلاق رویاپردازان گونای بیان کرد: این شرکت خلاق فعالیت خود را با هدف تولید محصولات چندرسانه‌ای دیجیتال و تلاش برای دستیابی به استانداردهای روز دنیا آغاز کرد و اکنون به‌عنوان یک استودیو تولید بازی و پویانمایی با تجربه ۱۳ سال فعالیت و تولید چندین پروژه موفق شناخته می‌شود.

تولید اولین بازی استراتژیک ایرانی با گرافیک سه‌بعدی

وی با اشاره به این که تاکنون بیش از ۳۰ عنوان بازی در ژانرها و سبک‌های مختلف و چندین پروژه پویانمایی کوتاه تبلیغاتی و بلند سریالی در این شرکت خلاق تولید شده، گفت: از معروف‌ترین بازی‌های تولید و منتشر شده در داخل کشور می‌توان به بازی‌های جدل بر روی سرعت ۱ و ۲, بازی خاک، بازی تکاور و بازی دلاور اشاره کرد، همچنین بازی پادشاهان جهان ۱ به‌عنوان اولین بازی استراتژیک ایرانی با گرافیک سه‌بعدی در مارکت‌ها منتشر شده است.

این فعال صنایع نرم و خلاق ادامه داد: بازی جدل بر روی سرعت ۱ به اولین بازی ایرانی با دانلود یک‌میلیون کاربر در کافه بازار تبدیل شد و مجموعاً بیش از ۷ میلیون کاربر آن را انجام دادند، بازی جدل بر روی سرعت ۲ نیز پرفروش‌ترین بازی پرمیوم کافه بازار بود.

تربیت نیروی متخصص در حوزه محصولات چندرسانه‌ای دیجیتال

مدیرعامل شرکت خلاق رویاپردازان گونای با بیان این که در هر پروژه‌ معمولا ۱۰ تا ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم در این شرکت خلاق فعالیت دارند، گفت: این شرکت خلاق در طول فعالیت خود بیش از ۱۰۰ نفر متخصص در حوزه کاری خود آموزش داده است که بسیاری از آنان وارد بازار کار شده‌اند، همچنین چندین پروژه با استانداردهای روز دنیا برای بازار داخل و خارج تولید کرده است.

ملک محمدی اظهار کرد: ارسال هیات‌های تجاری به کشورهای مختلف و همین‌طور ارائه حمایت‌های مالی برای حضور در بازارهای مختلف توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک‌های امیدوارکننده‌ این مجموعه محسوب می‌شود.

وی با بیان این که در حال حاضر ترند روز دنیا کسب‌وکارهای حوزه فناوری و سرگرمی‌های دیجیتال هستند، افزود: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان به‌عنوان شرکت‌های پیشرو در این عرصه می‌توانند به ثروت آفرینی زیادی برای کشور دست یابند و در کنار ایجاد اشتغال برای متخصصان داخلی، با حضور در بازارهای جهانی آورده‌ مالی و اعتباری جدی برای کشور ایجاد کنند.

ازجمله برنامه‌های پیشرو شرکت خلاق رویاپردازان گونای توسعه‌ی شرکت خلاق برای افزایش بیشتر کیفیت و مقیاس پروژه‌ها برای حضور قوی‌تر در بازارهای داخلی و جهانی با حمایت و راهبری ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری