وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نسل چهارم صنعت اشاره کرد و وجود یک شبکه پرسرعت و با کیفیت فیبرنوری و نسل پنجم تلفن همراه را برای تحقق آن ضروری دانست.

به گزارش گویای خبر پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به استان قزوین به عنوان نماینده دولت در کارخانه کنتورسازی ایران در شهر صنعتی البرز در جشن احیای ۹۲ واحد صنعتی استان قزوین حاضر شد و همزمان نیز کلنگ عملیات اجرایی احداث ۲۰ هزار متر مربع سالن تولید این کارخانه، به زمین زده شد.

وزیر ارتباطات در این مراسم با اشاره به وعده این دولت برای احیا و رونق مجدد تولید، گفت: ما از گذشته صنایع بزرگی داشته‌ایم که در چند سال گذشته به دلایل مختلف دچار مشکل شدند که نیاز به توجه  جدی برای احیای مجدد دارند.

وی با بیان این که صادرات استمرار تولید تضمین می‌کند، افزود: مایه افتخار است که در سال رشد تولید شاهد تحقق وعده‌های دولت و رونق تولید هستیم.

وزیر ارتباطات راه نجات کشو‌‌ر را تولید دانست و تصریح کرد: در این دولت کارشناس تا وزیر و رئیس جمهوری خود را موظف به رفع مشکلات صنعت و تولید می‌دانند و در این مسیر تلاش می‌کنند.

وی به آغاز پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان قزوین اشاره کرد و افزود: امروز این سرویس پرسرعت و باکیفیت برای یکی از مراکز آموزشی راه‌اندازی شد.

وزیر ارتباطات به نسل چهارم صنعت که صنعت هوشمند است اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به این نسل صنعت نیاز به سه فناوری اینترنت اشیا، تحلیل داده و هوش مصنوعی است که بدون زیرساخت نسل پنجم تلفن همراه و فیبرنوری امکان‌پذیر نیست.

وی تحول در زیرساخت ارتباطی را منجر به تحول در صنعت عنوان کرد و افزود: به طور مثال تلفات شبکه برق می‌تواند با استفاده از فناوری اطلاعات و هوشمندسازی به میزان بسیاری کاهش دهد و بازدهی تولید را افزایش دهد.

وزیر ارتباطات این مورد را الگوی خوبی برای نسل چهارم صنعت عنوان کرد و گفت: در برنامه هفتم توسعه نیز استفاده از فناوری اطلاعات برای بخش‌های مختلف مانند صنعت دیده شده است.

بر اساس همین گزارش،  وزیر ارتباطات بازدیدی نیز از بخش‌های مختلف این کارخانه داشت و از نزدیک در جریان تولید در این واحد صنعتی قرار گرفت.

این بازدید وزیر ارتباطات از کارخانه کنتورسازی در راستای سفر رییس جمهوری به این استان و دستور ایشان برای احیای مراکز صنعتی و رونق تولید انجام شده است.

صادرات تضمین‌کننده استمرار تولید است

وزیر ارتباطات همچنین در ادامه سفر خود به کارخانه هفت الماس قزوین رفت و خط تولید ورق قلع اندود این کارخانه را افتتاح کرد.

وی در این مراسم نیز با تقدیر از تولیدکنندگان که با تمام مشکلات به این مسیر ادامه می‌دهند، افزود: از ابتدای این دولت وزارت ارتباطات سرمایه‌گذاری ۳ هزارمیلیارد تومان برای تولید تجهیزات ارتباطی بومی سرمایه‌گذاری کرده و در حال حاضر تجهیزاتی بومی‌سازی شده که فقط چندین کشور تولیدکننده این تجهیزات هستند.

زارع پور با اشاره به تلاش وزارت ارتباطات در دوره جدید برای بومی‌سازی تجهیزات داخلی، گفت: با ایجاد امکان صادرات تولیدات داخلی استمرار تولید تضمین می‌شود‌.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: هم اکنون تجهیزات اصلی شبکه مادر مخابراتی کشور تجهیزات ساخت داخل است که در یکسال گذشته بومی‌سازی شده است.

وی با اشاره به وجود جوانان خوشفکر در کشور، افزود: با این جوانان می‌توانیم در هر حوزه‌ای پیشرو باشیم به شرط این که به آنان اعتماد کنیم و زمینه فعالیت فرآهم شود چرا که سقف پرواز برای تولیدکنندگان ما بیش از این است.

زارع پور تصریح کرد: فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی باید در خانواده‌ها نهادینه شود البته تولیدکنندگان نیز باید برای افزایش کیفیت تلاش کنند.

  • منبع خبر : وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات