معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت تسهیل صدور مجوزهای کسب و کارهای فرهنگی و هنری تأکید کرد.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمود اسلامی در جلسه شورای مدیران این معاونت با تأکید براین که مأموریت اصلی وزارت فرهنگ بر اساس برنامه هفتم توسعه بازنگری و تدوین شده است؛ گفت: توجه به سرمایه انسانی به عنوان مقوله‌ای اساسی در سازمان، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در برنامه پنج‌ساله توسعه مد نظر قرار گرفته است.

وی با تأکید بر جذب نیروی جوان، متخصص، نخبه و مدیریت استعداد در این وزارتخانه، توضیحاتی درباره فراخوان جذب ۴۰۰ نیرو ارایه کرد و گفت: با توجه به نظر مقام عالی وزارت، در حال رایزنی با سازمان اداری و استخدامی و بنیاد ملی نخبگان هستیم که مهلت این فراخوان تا پایان بهمن‌ماه تمدید شود و همه علاقمندان و واجدین شرایط امکان شرکت در فراخوان و ثبت تقاضای خود را داشته باشند.

اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد که در زمینه انتصاب مدیران هم، انتخاب نیروهای متخصص و توانمند از بین همکاران داخلی در اولویت قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خطاب به مدیران، تصریح کرد: رفاه، معیشت و مسایل مربوط به کارکنان همواره باید مورد توجه باشد. سقف تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه کارکنان که بخش قابل توجهی از مشکلات همکاران را مرتفع کرده؛  امسال به ۸۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و تلاش می‌کنیم این مبلغ تا پیش از پایان سال به یک میلیارد ریال برسد.

تسهیل کسب و کارهای فرهنگی از دیگر مواردی بود که معاون وزیر نسبت به آن تأکید و خاطرنشان کرد: این موضوع با همگرایی و هم‌افزایی در پی‌گیری امور محقق خواهد شد.

اسلامی توضیحاتی هم درخصوص تغییر ساختار وزارت فرهنگ ارایه کرد و گفت: تغییر ساختار وزارت، در مراحل پایانی است و نام‌گذاری ادارات کل ستادی هم باید متناسب با مأموریت‌های تعریف شده، انجام بگیرد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی