کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش‌های امروز در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، اصفهان، لرستان و خوزستان بیشتر می‌شود.

به گزارش گویای خبر، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در خصوص آب و هوای امروز یکشنبه ۲۳ بهمن و روزهای آتی گفت: امروز در جنوب غرب و غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و البرز، سواحل خزر، مرکز کشور، شمال شرق و شمال استان‌های بوشهر و فارس بارش‌ها ادامه دارد که در این مناطق بارش‌ها به شکل باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود و در مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف و کولاک برف خواهد شد.

به گفته رفیعی شدت بارش‌ها امروز در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس و جنوب غرب اصفهان، لرستان و شمال و شرق خوزستان بیشتر خواهد بود و مخاطراتی را به همراه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی گفت: بارش‌ها فردا در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال استان‌های بوشهر و فارس ادامه خواهد یافت.

وی افزود: فردا مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بارش پراکنده خواهند داشت و شدت بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال استان فارس و جنوب اصفهان بیشتر می‌شود.

رفیعی خاطر نشان کرد: روز سه‌شنبه هم بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب، مرکز سواحل خزر و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش خواهند داشت.

وی ادامه داد: از امروز تا روز چهارشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، خوزستان، ایلام، جنوب و شرق اصفهان، یزد، کرمان  فارس و بوشهر وزش باد شدید در مناطق مستعد سبب گرد و خاک و کاهش دید افقی می‌شود.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: آب‌های شمالی خلیج فارس تا روز سه‌شنبه و آب‌های دریای خزر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی شرایط جوی امروز تهران را همراه با بارش باران و برف اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای امروز پایتخت به ۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.