مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد: این زلزله تاکنون در کنار ۵ فوتی، ۱۵ مجروح نیز داشته است.

 گویای خبر – به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور در ساعت ۰۲:۰۲:۰۷ بامداد امروز زمین لرزه‌ای به شدت ۶٫۱ ریشتر بندرخمیر و بندرلنگه را لرزاند.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، ۲۶٫۷۸ درجه عرض شمالی و ۵۵٫۳ درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در ۳۴ کیلومتری بندر خمیر، ۴۱ کیلومتری بندر کنگ و ۴۸ کیلومتری بندرانگه رخ داده است.

پس از وقوع نخستین زلزله، زمین‌لرزه‌‌های دیگری با قدرت ۶٫۱ و ۶٫۳ ریشتر بندرخمیر و بندرلنگه را لرزاند.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، پس از زلزله بامداد امروز بالغ بر ۲۰ زمین لرزه این مناطق را لرزانده است.

کانون زلزله‌ها روستای سایه خوش بوده که طبق آخرین آمار رسمی، ۵ کشته بر جا گذاشته است؛ مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به خبرنگار تسنیم گفت: این زلزله تاکنون در کنار ۵ فوتی، ۱۵ مجروح نیز داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان گفت: هیچ‌گونه خسارتی به فرودگاه‌ها وارد نشده و فرودگاه‌های استان آماده همکاری با پرواز‌های امدادی است.

به گزارش روزنامه الاتحاد امارات، شدت زلزله بامداد امروز استان هرمزگان در جنوب ایران به‌قدری زیاد بود که ساکنان ابوظبی، دبی، شارجه و عجمان نیز آن را احساس کردند.

اعزام تیم‌های امدادی هلال احمر فارس به مناطق زلزله‌زده هرمزگان

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان این که زلزله‌ای به بزرگی ۶٫۱ ریشتر بامداد ۱۱ تیرماه مناطقی از استان هرمزگان را لرزاند اظهار داشت: با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر در خصوص این رویداد ، کلیه نیروهای امدادی و عملیاتی این جمعیت به حالت آماده باش کامل درآمده و ۹ تیم تخصصی عملیاتی تین جمعیت به هرمزگان اعزام شدند.

وی گفت: تیم تخصصی امداد هوایی به همراه بالگرد، دو تیم تخصصی سگ‌های زنده‎‌یاب، یک تیم واکنش سریع و پنج تیم عملیاتی جستجو و نجات در آوار و اسکان اضطراری از چهار شهرستان این جمعیت در سطح فارس به هرمزگان اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس همچنین اظهار کرد: اقلام امدادی مورد نیاز مردم این مناطق که شامل چادر ، بسته غذایی و موکت می باشد از انبار‌های پشتیبانی امدادی هلال احمر فارس بارگیری و به مناطق زلزله زده ارسال شدند.

محمد رحمانیان مدیر روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ شهرستان جهرم نیزگفت: پیرو وقوع زلزله در هرمزگان اتوبوس آمبولانس جهرم  با تجهیزات و داروی کامل به سمت محل وقوع حادثه اعزام شد.

استاندار هرمزگان: عملیات جستجو و نجات پایان یافت/ هیچ فردی زیر آوار نیست

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: این زلزله‌ها متاسفانه موجب شد شماری از هم‌وطنان جان خود را از دست دهند و شماری نیز مصدوم شدند و خساراتی نیز به منازل مسکونی مردم وارد شده است.

استاندار هرمزگان گفت: تا صبح امروز عملیات نجات و جستجوی افراد مانده در زیر آوار ادامه داشت و اکنون این عملیات با توجه به اینکه دیگر فردی زیر آوار نیست پایان یافت.

وی تصریح کرد: ادوات و تجهیزات لازم برای آواربرداری به منطقه اعزام شده و به سرعت کار آواربرداری از این مناطق آغاز خواهد شد.

مسئولان ارشد استانی از جمله استاندار هرمزگان در منطقه زلزله‌زده حضور دارند.

تمام ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان با اعلام استانداری امروز شنبه ۱۱ تیر تعطیل اعلام شد. در اطلاعیه ستاد بحران استانداری عنوان شده که امتحانات و آزمون‌های کنکور برگزار خواهد شد اما ادارات تعطیل هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم