تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ ، تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت از مهترین مصوبات کمیسیون اجتماعی مجلس در سال ۱۴۰۰ بود.

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کارگروه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس اظهار داشت: طرح ساماندهی کارکنان دولت از مسائل مهم و راهبردی محسوب می‌شود که تصویب آن مانع ایجاد چالش‌ در نظام اداری و استخدامی کشور است.
آقای گودرزی افزود: برای ساماندهی وضع موجود ابتدا باید نیروهای موجود تعیین تکلیف شوند و سپس سازوکار آزمون به کارگیری نیرو نهادینه شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح استخدام کارکنان دولت، به منظور یکپارچه سازی نیروی انسانی در کمیسیون اجتماعی تصویب شد و در سال ۱۴۰۱ در دستور کار بهارستان نشینان قرار می گیرد. نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس تاکید کرد: این یک مطالبه عمومی است و ضرورت آن نیز بر همگان مبرهن است.

آقای گودرزی همچنین موضوع بیمه کارگران ساختمانی را از دیگر مصوبات مهم کمیسیون اجتماعی مجلس در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: رسیدگی به موضوع بیمه کارگران ساختمانی در نوبت بررسی در جلسه علنی قرار دارد. وی تصریح کرد: در زمینه بیمه کارگران فصلی و ساختمانی ۱۲هزار میلیارد تومان کمبود اعتبار وجود داشت که قرار شد با مصوبه اعضا این کمبود جبران شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما