نمایندگان مجلس مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه های کشاورزی مجاز را از پرداخت عوارض برق مصرفی معاف کردند.
قبض برق

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، ۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند (ج) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ درباره عوارض برق مصرفی موافقت کردند.

بر اساس بخش درآمدی بند (ج) تبصره (۶) در سال ۱۴۰۱ آمده است:

ج- عوارض موضوع ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب۱۰/۸/۱۳۹۴ به میزان ده ‌درصد(۱۰%) مبلغ برق مصرفی در سقف شصت هزار میلیارد (۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تعیین می‌شود. مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه های کشاورزی مجاز از شمول حکم این بند معاف می‌باشند.

براساس این گزارش ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق به شرح زیر است:

ماده ۵ ـ دولت موظف است برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت اجرای طرح های توسعه و نگهداری شبکه های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک عوارض مصرف هر کیلووات ساعت برق را در بودجه سالانه پیش بینی نماید. وجوه حاصل شده به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز و صددرصد (۱۰۰%) آن صرفاً بابت کمک به اجرای طرحهای مذکور هزینه  می شود.

همچنین علی بابایی کارنامی در جریان بررسی این بند، گفت: موضوع طرح صیانت از فضای مجازی بحث جدی در کشور است و مجلس شورای اسلامی براساس رسالتی که داشت به آن رسیدگی کرد.

وی خطاب به دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما براساس سوگند خود به شما اختیاراتی دادیم، ما این تدبیر را به شما می دهیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری خانه ملت