در نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا آبادیران تفاهم‌نامه‌ همکاری بین مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا آبادیران که ۲۳ تا ۲۵ خرداد ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

میثم جعفرزاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به این تفاهم‌نامه گفت: مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با شروع دولت سیزدهم با برنامه آبرسانی به ده هزار روستا آغاز به کار کرده است.

وی افزود: این تفاهم‌نامه در این راستا است که در حوزه آبرسانی چقدر می‌توانیم از توانمندی‌‌ها و نوآوری‌ها و زیست بوم فن‌آوری‌ها در حوزه آب کمک بگیریم.

جعفرزاده بیان کرد: این توانمندی‌ها چه در حوزه منابع آب، تولید منابع آب، چه در حوزه خطوط انتقال و توزیع چه در حوزه ایستگاه پمپاژ مخازن و همچنین موادهای شیمیایی که در حوزه آب شیرین‌کن‌ها می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم را در شرکت‌های نوآوری داخلی و میزان استفاده از آن‌ها را شامل می‌شود.

وی در ادامه گفت: این تفاهم‌نامه را امضا کردیم تا بتوانیم از وحدت نظر و وحدت رویه‌ای که در بین این دو مجموعه وجود دارد، برای رونق اقتصادی استفاده کنیم. قطعا این تفاهم‌نامه در اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود، زیرا  اکنون جهاد آبرسانی است بزرگترین پروژه عمرانی به لحاظ گستردگی کار در کشور است.

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو  افزود: بیش از ده هزار روستا به عنوان جامعه هدف قرار گرفته است. فعالیت‌های بزرگ شرکت‌های مختلف  را دارد. ما هر چقدر که بتوانیم این ظرفیت را افزایش خواهیم داد. یعنی کاملا قابلیت این را داریم که همه ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان را در این مجموعه داشته باشیم.

 

  • منبع خبر : معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری