عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نقدینگی کشور باید به سمت حمل‌ونقل دریایی سوق یابد، گفت: صرفا از حدود ۴۰ درصد ظرفیت بنادر شمالی استفاده می‌کنیم و بیش از ۶۰ درصد ظرفیت خالی داریم.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پرویز محمدنژاد قاضی محله عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ترغیب فعالان اقتصادی و بخش خصوصی به حضور در بنادر شمالی کشور، اظهار داشت: باید با ایجاد انگیزه برای فعالان اقتصادی بخشی خصوصی به منظور فعالیت در حوزه دریایی و بندری در بنادر شمالی کشور در راستای افزایش سهم بازار کشورهای منطقه اقدام کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه از ظرفیت بالای بنادر شمالی کشور آن گونه که باید و شاید استفاده نکرده‌ایم.

به گفته محمدنژاد؛ صرفا از حدود ۴۰ درصد ظرفیت بنادر شمالی استفاده می‌کنیم و بیش از ۶۰ درصد ظرفیت خالی داریم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دولت باید بستر حضور پرقدرت اقتصادی در بازارهای منطقه ای را از مسیر حمل‌ونقل دریایی فراهم کند،‌ عنوان کرد: باید بروکراسی‌های اداری را کاهش دهیم و فعالیت بخش خصوصی را تسهیل کنیم.

محمدنژاد با بیان این که باید استانداردسازی معینی برای واردات و صادرات کالا تعریف کنیم، گفت: در حوزه شناورهای مدرن فقیر هستیم و باید تامین، نوسازی و بهسازی شناورها را به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: باور داریم که دولت به تنهایی قادر به حل مسائل و مشکلات حمل‌ونقل دریایی نیست و باید از ظرفیت بخش خصوصی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که از منابع انسانی و ظرفیت‌های خدادادی بالایی در حوزه دریایی و بندری برخوردار هستیم که باید به بهترین شکل از آن‌ها بهره‌مند شویم، خاطرنشان کرد: باید نقدینگی کشور را به سمت حمل‌ونقل دریایی سوق دهیم و ظرفیت خالی بنادر کشور را درگیر کنیم.

محمدنژاد با بیان این که دولت باید حلقه‌های مفقوده حمل‌ونقل دریایی را به یکدیگر متصل کند، اظهار داشت: همچنین دولت باید حلقه‌های مفقوده توسعه بنادر شمالی را به یکدیگر متصل کرده و شرایط را برای رونق و توسعه بنادر شمالی فراهم کند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با تاکید بر این که کشور ما از موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: ایران با توجه به موقعیت ویژه استراتژیک خود باید به عنوان هاب منطقه در حوزه حمل‌ونقل دریایی فعالیت کند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی