مدیرعامل بانک شهر، گفت: توسعه صندوق املاک و مستغلات این بانک با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه صورت می‌گیرد.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک شهر، دکتر سیدمحمدمهدی احمدی در نشست خبری پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کشور با نماد «امین شهر یکم» که با حضور مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، علیرضا ناصرپور نایب رئیس هیأت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و محمدعلی شیرازی مدیرعامل فرابورس، در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، تاکید کرد: تلاش همه جانبه‌ای را برای خروج دارایی‌های غیرمولد از صورت‌های مالی بانک در دستور کار قرار داده‌ایم.

دکتر احمدی با بیان این که با حمایت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار صندوق املاک و مستغلات توسعه پیدا خواهند کرد، تصریح کرد: اخذ مجوز صندوق «امین شهر یکم» حدود یک سال به طول انجامید، زیرا با توجه به اعتماد عمومی بالا به سازمان بورس و اوراق بهادار، مسوولان توجه و سختگیری ویژه‌ای را نسبت به راه‌اندازی این صندوق‌ داشتند.

وی با اشاره به پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کشور با نماد «امین شهر یکم» ادامه داد: ملک پذیرفته شده در این صندوق معارض ندارد و دارای مجوز آتش‌نشانی، سند شش برگ و تفکیک شده است.

مدیرعامل بانک شهر در ادامه گفت: شش ملک دیگر را با ویژگی‌های مذکور به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی کرده‌ایم و انتظار داریم در راستای پذیرش این املاک نیز همکاری لازم انجام شود چرا که صندوق‌های املاک و مستغلات تنها مسیر مولدسازی و شفاف‌سازی صورت‌های مالی هستند.

عشقی: صدور مجوزهای صندوق املاک و مستغلات سرعت می‌گیرد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این نشست با بیان این که صدور مجوزهای صندوق املاک و مستغلات سرعت می‌گیرد، اظهار داشت: صندوق‌های املاک و مستغلات در سه حوزه «جذب سرمایه‌گذاران ملک، جذب منابع راکد بانک‌ها و تجدید ارزیابی برای سیستم بانکی» از اهمیت بالایی برخوردارند.

مجید عشقی با بیان این که وقتی پای عرضه عمومی به میان می‌آید باید نظارت‌ها را افزایش دهیم تا مردم با مشکل روبرو نشوند، تاکید کرد: صندوق‌های املاک و مستغلات به دلیل تازه تاسیس بودن از حساسیت‌های بالایی برخوردار هستند و در مدیریت صندوق‌ها باید قوانین و مقررات رعایت شود زیرا این امر موجب توسعه آنها خواهد شد.

وی با اشاره به این که باید ابزاری را معرفی کنیم که رابطه مستقیمی با عرضه و تقاضا در حوزه مسکن داشته باشند، تصریح کرد: تا جایی که می‌شود باید دقت کرد تا کل منابعی که به دارایی‌های صندوق تعلق می‌یابد به صورت مستقیم به دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری منتقل شود؛ همچنین نحوه گزارش‌دهی در خصوص عملکرد صندوق‌ها نیز باید دقیق باشد تا دارنده واحده صندوق بتواند به درستی آن را ارزیابی کند.

عشقی بیان کرد: در حوزه املاک و مستغلات سعی ما بر این است که سرعت را در صدور مجوزها افزایش دهیم و متقاضیان این صندوق‌ها را در صف قرار ندهیم زیرا این صندوق‌ها، در حوزه بانکی موجب شفافیت صورت‌های مالی خواهند شد.

  • منبع خبر : روابط عمومی بانک شهر