در شرایطی که تحریم‌ها مانع از تامین کمپرسور و قطعات صنعتی آن از سه کشور آمریکا، ژاپن و آلمان شده بود، با تلاش و توفیق دانش‌بنیان‌ها در تولید این کمپرسورها و تامین قطعات مورد نیاز آن، صنعت فولاد در این حوزه بی‌نیاز شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمیدرضا آستانه، مدیرعامل شرکت پیشگامان صنایع آسیا در خصوص محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها گفت: فعالیت ما تولید کمپرسور لوکس تایپ و اسکروتایپ و همچنین قطعات کمپرسورهای صنعتی است که کاربرد اصلی آنها در صنعت فولاد برای واحد‌های احیای مثبت است.

وی با تاکید بر این که نمونه‌های مشابه کمپرسورهای تولیدی این شرکت فقط در سه شرکت آلمانی، آمریکایی و ژاپنی تولید می‌شوند، تصریح کرد: سطح دانش فنی برای تولید این کمپرسورها بسیار بالاست و تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای را می‌طلبد. اگرچه تحریم‌ها مانع تامین این تجهیزات توسط مشتریان ایرانی بود اما صنایع ما موفق شدند به فعالیت خود ادامه دهند و در حال حاضر تامین این قطعات توسط خود ما در حال انجام است.

وی درباره حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم این شرکت خاطرنشان کرد: قریب به ۵۵ نفر به طور مستقیم زیر مجموعه ما هستند و به طور غیرمستقیم نیز با توجه به فعالیت‌های برون سپاری شرکت و این که از خدمات خارج از مجموعه استفاده می‌کنیم، پیش‌بینی فعالیت حدود ۱۲۰ نفر را در مجموعه داریم.

آستانه در خصوص وجه تمایز این مجموعه با سایر مجموعه‌های با فعالیت مشابه، افزود: تمرکز ما بر روی کیفیت تولید است تا شرایط تولید از نظر کیفی کاملا منطبق با استانداردهای تولیدات شرکت‌های خارجی باشد. تا به حال به راحتی توانسته‌ایم جایگزین تولیدات شرکت‌های خارجی باشیم و مشتریان ما نسبت به خدمات خارجی کاملا بی‌نیاز شدند. همچنین سطح کیفی تولید برای شرایطی که صنعت ما با آن درگیر است، قابل توجه است.

وی در پایان در توضیح استفاده از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: واقعیت این است که تا به امروز از حمایت خاصی استفاده نکردیم و بزرگ‌ترین مشکل ما بحث سرمایه‌گذاری است. با توجه به بازار امروز کشور باید سطح تولیدات خود را افزایش دهیم و برای این که بتوانیم مشتریان را از خدمات خارج از ایران بی‌نیاز کنیم، نیاز به سرمایه‌گذاری جدید داریم و بیشترین کمک به ما، انجام سرمایه‌گذاری است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری