نشست خبری مهندس مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن امروز در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در غرفه این شرکت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

گویای خبر – در ابتدای این نشست مهندس کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن گفت: بسیار خوشحالم که در آستانه ۵۳ سالگی شرکت ذوب آهن اصفهان و در نمایشگاه انجمن فولاد ایران با اصحاب رسانه گفت‌وگو می‌کنم.

وی در ادامه ضمن اشاره به سابقه ۵۳ خدمت ذوب آهن اصفهان در صنعت فولاد افزود: بسیاری از صنایع فولادی از جمله آلیاژ یزد، نیشابور، خوزستان و بقیه صنایع بزرگ دیگر منشعب از ذوب آهن اصفهان بوده‌اند که از هم جهت تکنولوژی، نیروی انسانی، آموزش و موارد دیگر صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن با اشاره به زحمات مدیران قبلی شرکت در دوران تحریم‌های ظالمانه گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولیدکننده ریل در ایران است که بر اساس توافق‌نامه‌ایی که با وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین است؛ مقرر شد تمامی نیازهای تولید ریل، توسعه خطوط جدید و همچنین تعمیر و نگهداری راه‌آهن سراسر کشور توسط این شرکت انجام شود.

مهندس کوهی در ادامه به همکاری و همراهی با وزارت راه و شهرسازی برای انبوه‌سازی مسکن اشاره کرد و افزود: بر اساس این همکاری قرار شد با تولید تیرآهن‌های بال پهن پیچ و مهره‌ای به ساخت مسکن سرعت بدهیم.

وی همچنین به توافق‌نامه با سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: بنا داریم یک نقشه ژنرال و کاملی را در تولید و ساخت ساختمان‌های ۵۰، ۲۵ و ۱۵ طبقه با مونتاژ تیرآهن‌های بال پهن داشته باشیم که ان شاالله سایز ۳۰ این تیرآهن‌ها را با هر مقدار و میزان آمادگی داریم تا پایان سال تولید کنیم که با هماهنگی با نظام مهندسی این تیرآهن‌ها را در یکسری از پروژه‌ها استفاده خواهیم کرد که پس از موفقیت کار برای گسترش در بقیه استان‌ها توسعه خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن در ادامه در خصوص مزایای تولید تیرآهن‌های بال پهن گفت: یکی از مزایای تولید این تیرآهن‌ها، سرعت در ساختمان‌سازی و نیز طرح نهضت ملی مسکن و مسکن ملی است و مزیت دیگر آن کاهش قیمت تمام شده و همچنین ایمنی برای خانواده‌ها و جوانان و زوج‌های جوان است.

وی در ادامه افزود: تیرآهن‌های سنتی شرکت حداکثر تا ۷ ریشتر در برابر زلزله مقاوم است. ولیکن تیرآهن‌های بال پهن بسته به سایز آنها بین ۸ تا ۱۲ ریشتر در برابر زلزله مقاومت دارد.

مهندس کوهی در مورد ایمن‌سازی شرکت در برابر آب، خاک و هوا گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با معاونت علمی ریاست جمهوری مقرر شد که پروژه‌های آینده شرکت را با مجوز معاونت علمی ریاست جمهوری به صورت ترک تشریفات و با گارانتی به شرکت‌های دانش بنیان واگذار نمایم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن در پایان یادآور شد که امیدواریم با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم آلایندگی هوا را به طور ویژه از پروژه کنوکتور شرکت شروع کنیم که قطعا نتایج خوبی در آینده برای صنعت سبز و فولاد سبز در بر خواهد داشت.

  • نویسنده : امیرمحمد سلیمانی