وزیر کشور از استانداران سراسر کشور خواست به فوریت و با برنامه‌ریزی جامع و عملیاتی، هر چه سریع‌تر به جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهرها اقدام کنند.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی روز دوشنبه در نشست مشترک با استانداران سراسر کشور، این مطلب را مورد تاکید قرار داد.
وی افزود: در شرایط کنونی یکی از چالش‌های مهم مدیریت شهری مساله معتادان متجاهر است که اثر نامطلوب بر چهره عمومی شهر دارد.
رئیس شورای امنیت کشور تصریح کرد: باید با تمام ظرفیت‌های ملی و استانی مساله حضور معتادان متجاهر در سطح شهر مدیریت شود و در این خصوص استانداران باید ورود جدی داشته باشند.
دکتر وحیدی یادآور شد: واقعیت این است که معتادان متجاهر امنیت عمومی شهرها را به خطر می‌اندازند و برای همین لازم است با رویکرد جهادی این مساله هر چه سریع‌تر برطرف شود.
دکتر وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به شعار سال مبنی بر دانش بنیان بودن فعالیت‌ها، با بیان این که توسعه علم و دانش از مسیر ارتقای موقعیت دانشگاه‌ها، به دست می‌آید؛ گفت: از پایه‌ها و مبانی مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، توجه به علم و دانش است و برای همین، رسالتی همگانی است که از مراکز علمی کشور حمایت های لازم را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه آینده کشور از مسیر دانشگاه و فارغ التحصیلان آن، ساخته می شود؛ گفت: استانداران به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان باید ارتباط میان دانشگاه و صنعت را به شکل موثری تسهیل سازند.
وزیر کشور با اشاره به هدف‌گذاری رشد هشت درصدی در استان های کشور، گفت: تحقق رشد و توسعه نیازمند بهره گیری از ظرفیت‌های دانش بنیانی است و در این خصوص باید طرح‌ها و ایده های ابتکاری و سازنده دانشگاهها در فضای صنعتی و اقتصادی استان عملیاتی شود.
دکتر وحیدی همچنین گفت: در موضوعات و مسائل اجتماعی و فرهنگی هم بایستی از تولیدات علمی دانشگاهی نهایت استفاده به عمل آید و در نظر داشته باشیم در همین موضوع اعتیاد؛ می توان با اتخاذ راهکارهای موثر روان شناختی و روان درمانی مساله را مدیریت کرد.
ساماندهی مناطق حاشیه نشین در کلان شهرهای کشور از دیگر موارد مطرح شده در نشست امروز استانداران بود که وزیر کشور در این باره اظهار کرد: حاشیه نشینی به خصوص در کلان شهرهای کشور زیبنده نیست و باید با تمام ظرفیت های ملی و استانی این معضل شهری مدیریت شود.
دکتر وحیدی که همواره در سفرهای استانی خود، وضعیت حاشیه نشینی شهرها را از نزدیک مورد بررسی قرار می دهد، از استانداران سراسر کشور خواست برای حل چالش حاشیه نشینی، جدول زمان بندی طراحی و اجرا کنند.
در این نشست، محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و قاسم رضایی جانشین فراجا حضور داشتند و دیدگاه های خود را با استانداران در میان گذاشتند.

  • منبع خبر : وزارت کشور