آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش با حضور مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران برگزار شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، در این آیین که با حضور مدیران ارشد حوزه پتروشیمی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران عامل برخی از بانک‌های کشور برگزارشد، مدیرعامل، عضو هیأت‌مدیره و جمعی از مدیران بانک توسعه صادرات ایران نیز حضور داشتند.

«اشاره به برخی از آمار و اطلاعات حوزه پتروشیمی، نفت، گاز و پالایش، «لزوم اصلاح قیمت‌های مرتبط»، «تجدیدنظر اساسی در حکمرانی انرژی کشور با هدف ایجاد ارزش افروده و پایداری به تولید موثر»، «تبدیل مساوات در انرژی به عدالت در توزیع و مصرف انرژی» و «لزوم هوشمندسازی در تولید، توزیع و مصرف انرژی» از جمله محورهای ارایه شده در سخنان زمانیان دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان معاونت فناوری علمی، فناوری ریاست جمهوری بود.

در این مراسم موسوی نایب رییس انجمن ساتا هم بر ضرورت بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک و جبران ناترازی انرژی با هدف کاهش آلاینده‌های گلخانه‌ای و زیست محیطی، تاکید کرد.

مهندس قنبری مدیرپشتیبانی و ساخت شرکت نفت هم از تعریف ۱۴پروژه مختلف با هدف افزایش سبد زنجیره تأمین حوزه انرژی خبر داد.

دبیرکل انجمن صنفی پالایش صنعت نفت با اعلان این نکته که زمانی اقتصاد کشور متحول خواهد شد که همه سود ببرند گفت: شرکت‌های پالایشگاه‌‌ها دارای مشکلات اساسی از جمله فرار نیروی انسانی متخصص و کمبود اعتبار لازم برای سرمایه‌گذاری طرح‌های توسعه‌ای هستند و با این مشکلات تحقق اهداف و تعهدات پیش‌بینی امکان‌پذیر نیست.

مهندس ثقفی رییس هیأت‌مدیره سازندگان تجهیزات نفتی نیز بر حل نشدن برخی از موارد مانند بحث‌های مالیات، تامین اجتماعی، قانون کار و تامین مالی و نیروی انسانی برای تولیدکنندگان و تجهیزات نام برد.‌

مرادی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: انتظار این است که همه در کنار هم باشیم و در این نگاه باید تحمل و حمایت بیشتری داشته باشیم و برای این منظور باید ارتباطات و نشست‌ها بیشتر شود.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی ناترازی‌های انرژی، مصرف بیش ازاندازه است و باید ساختارها اصلاح و کیفیت تقویت شود.

ادیانی معاون تقنینی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری با استقبال از طرح ایده‌های نوین توسط شرکت‌ها و تولیدکنندگان گفت: با اجرای ایده‌های خلاقانه می‌توان به تحرک و پویایی صنعت نفت امیدوار بود.

  • منبع خبر : روابط عمومی بانک توسعه صادرات