رئیس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: مدیریت و حفاظت از عرصه منابع طبیعی کشور نیازمند استفاده از فناوری‌ها، ایده‌ها و دانش روز است و این سازمان از پیشنهادها و ایده‌های منطبق با اسناد بالادستی استقبال می‌کند.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حمیدرضا سلیمانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نهالستان بیابانی حسن آباد شهرستان دامغان به خبرنگاران افزود: تقویت ارتباط با دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان با اهتمام ویژه پی‌گیری می‌شود.

رئیس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به تأسیس مرکز پایش در این سازمان گفت: این مرکز با هدف مدیریت و توسعه و حفاظت شکل گرفت و مجهز به تجهیزات و ابزار مختلف در زمینه حفاظت است.

وی در مورد نقش فناوری‌های نوین در حفاظت و احیای منابع طبیعی گفت: مباحث مرتبط با نوآوری و فناوری همواره با ساختار منابع طبیعی کشور عجین بوده و بحثی نیست که فقط امروز مطرح شده باشد.

سلیمانی اظهارکرد: یکی از اولویت‌های اساسی سازمان منابع طبیعی، تمرکز بر فعالیت‌های حفاظتی است که البته این فعالیت‌ها معطوف به جنگل‌ها نمی‌شود و مراتع، بیابان‌ها و حتی بیشه‌زارها را نیز در برمی گیرد.

وی افزود: شرایط اقلیمی، اجتماعی و اقتصادی وضعیت را به گونه‌ای کرده که چالش‌های جدیدی را پیش روی مدیریت، حفاظت و احیای عرصه منابع طبیعی قرار داده است و سازمان منابع طبیعی را به استفاده بیشتر از نوآوری و فناوری‌های روزسوق داده است.

رئیس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادعا کرد که سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در زمینه استفاده از نوآوری و فناوری نسبت به بسیاری از بخش‌های اداری کشور پیشتاز است.

با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان منابع طبیعی و معاونت فناوری رییس جمهوری، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار شد که یک مرکز نوآوری و فناوری شکل بگیرد تا به طور خاص در این زمینه فعالیت کند.

سلیمانی با بیان این که بسیاری از افراد حقیقی، انجمن‌ها و سازمان‌های داوطلب و شوراهای روستایی در امر حفاظت از منابع طبیعی به سازمان مربوطه کمک می‌کنند، گفت: حفاظت از ۱۳۰ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی با بضاعت و امکانات محدود و شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور کار آسانی نیست و نیازمند همکاری‌های بیشتر است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی