معاون دادستان کل کشور گفت: حمایت از تولید داخلی به معنی گران فروشی نیست و تولیدکنندگان فکر نکنند بدون رقیب می توانند کالا را به هر قیمتی عرضه کنند.

یه گزارش گویای خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  معاون دادستان کل کشور گفت: اعتراض مردمی به گرانی لوازم خانگی منجر به صدور نامه‌ای مبنی بر تثبیت، کنترل و کاهش قیمت لوازم خانگی به وزیر صمت شد که در این نامه تذکر داده شد حمایت از تولید داخلی و نبود رقیب خارجی نباید مورد سوء استفاده و افزایش قیمت قرار بگیرد.

به گفته عمرانی به زودی جلسه‌ای با دادستان‌های سراسر کشور و  وزیر صمت برگزار می‌شود تا موارد لازم در خصوص نظارت‌ها ابلاغ شود و با هر نوع گران فروشی بیش از هزینه تمام شده و سود متعارف قطعا با جرائم سنگین برخورد خواهیم کرد.

چند روز گذشته رهبر انقلاب با ابراز گلایه از برخی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی گفتند با وجود حمایت‌هایی که از این تولیدکنندگان شد اما گفته می‌شود برخی محصولات آنها تا دو برابر افزایش قیمت داشته که نباید اینگونه باشد.

بررسی ها نشان می‌دهد طی هفته‌های اخیر قیمت لوازم خانگی حدود ۸ تا ۱۵ درصد افزایش یافته در حالی که وزارت صمت مجوز رسمی برای این تغییر قیمت‌ها نداده است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان