وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طی مکاتبه با رئیس جمهور موضوع ادغام ۵-۶ خبرگزاری دولتی در ایرنا را ارسال کرده‌ایم و پی‌گیر اجرای این کار هستیم.

به گزارش گویای خبر به نقل از ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز پنج‌شنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر قزوین با بیان این که قبول داریم در حوزه رسانه‌ها مشکلاتی داریم که یکی از دلایل آن انبوه مجوزهاست، اظهار کرد: ۱۴ هزار مجوز رسانه در کشور وجود دارد، در کشورهای توسعه یافته دنیا ۴ تا ۵ خبرگزاری وجود دارد اما در کشور ما ۴۸ خبرگزاری فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: همین حالا هرکس که ما را می‌بیند درخواست مجوز خبرگزاری دارد در حالی خبرگزاری یک تعریف و سازوکار مشخص دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما خودمان از دولت شروع کردیم، ۵-۶ خبرگزاری دولتی را در ایرنا ادغام می‌کنیم و نامه آن را به رئیس جمهور ارسال کرده‌ایم و پی‌گیر اجرای این کار هستیم.

پی‌گیر تصویب لایحه جامع نظام روزنامه‌نگاری و تبدیل آن به قانون هستیم

این مسوول همچنین گفت: در همین قزوین ۳۰۰ نشریه مجوز فعالیت دارند که ۱۰۰ مورد آن‌ها شامل ماده ۱۶ شده و کارایی ندارند به همین دلیل باید سخت‌گیری داشته باشیم.

اسماعیلی اظهار کرد: لایحه جامع نظام روزنامه‌نگاری را پس از سه دهه در دولت داریم تصویب می‌کنیم تا به قانون تبدیل شود که ترمیم امنیت شغلی، تکریم و رعایت حقوق اصحاب رسانه و مسایل صنفی خبرنگاران در آن دیده شده، البته بحث زیان‌آور بودن این شغل مربوط به قانون کار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که امنیت اخلاقی و حفظ نهاد خانواده باید در محور کارهای فرهنگی ما قرار داشته باشد،اظهار کرد: دشمنان تلتش زیادی برای ضربه زدن به این نهادها و دوقطبی سازی جامعه انجام داده‌اند و ما برای مقابله با این توطئه‌ها باید انسجام و وفاق خود را حفظ کنیم.

اسماعیلی با بیان این که در جامعه اسلامی باید به سمت تعالی و رشد فضایل اخلاقی حرکت کنیم که مغایر با اهداف و ارزش‌های اخلاقی جهان غرب است، افزود: دشمن بدون شک در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کند اما نظام برای ورود به این گونه مسایل که با ظرافت همراه است با عقلانیت ورود پیدا می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که کنشگران حوزه فرهنگ باید تقویت شوند،گفت: در این راستا پذیرای انتقادها و پیشنهادهای سازنده اهالی فرهنگ و هنر برای پیشبرد امور و اهداف تعیین شده هستیم.

  • منبع خبر : ایرنا