سازمان هواشناسی کشور نسبت به خطر غرق شدن شناگران و غواصان در خلیج فارس هشدار داد.

به گزارش گویای خبر، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، سامانه افزایش سرعت وزش باد شمال غربی و افزایش ارتفاع امواج از فردا یک‌شنبه تا جمعه ۱۴ مهرماه موجب افزایش سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بین ۱/۵ تا ۲ متر می‌شود.

منطقه اثر این سامانه یک‌شنبه مناطق دور از ساحل استان خوزستان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر در شمال خلیج فارس اعلام شده است.

دوشنبه و سه‌شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در نواحی مرکزی خلیج فارس با این شرایط همراه خواهند شد.

این سامانه روز چهارشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس و روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس فعال خواهد بود.

سازمان هواشناسی خطراتی همچون غرق شدن شناگران و غواصان، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و تفریحی و شناورهای مسافربری و احتمال آسیب به شناورهای نیمه سنگین را برای این سامانه پیش‌بینی کرده است.

اختلال در فعالیت‌های فراساحل و فعالیت‌های سکوهای نفتی ازدیگر مخاطرات این سامانه است.

سازمان هواشناسی به ممنوعیت و محدودیت فعالیت‌های تفریحی و شنا و تردد شناورهای سبک و تفریحی، اتخاذ ممنوعیت و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری توصیه کرده است.

همچنین اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای نیمه سنگین و فعالیت‌های فراساحل و فعالیت‌های سکوهای نفتی در این شرایط ضرورت دارد.