یک زیرمجموعه گوگل هفته آینده کمپینی برای مقابله با اخبار جعلی مربوط به پناهجویان اوکراینی در لهستان، اسلکواکی و جمهوری چک راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری مهر، این کمپین براساس تحقیقات روانشناسان در ۲ دانشگاه انگلیس انجام می‌شود.

روانشناسان دانشگاه‌های کمبریج و بریستول با همکاری جیگساو کلیپ‌های ۹۰ ثانیه‌ای برای آگاه‌سازی مردم در مقابل محتوای مخرب در شبکه‌های اجتماعی تولید کرده‌اند.

این کلیپ‌ها که در بازه‌های پخش آگهی در یوتیوب و همچنین پلتفرم‌های دیگر مانند توئیتر، تیک تاک و فیس بوک نیز پخش می‌شود تا در شناسایی دستکاری احساسی و قربانی‌سازی در سرتیتر خبرها به مردم کمک کند.

جان روزن بیک مولف گزارشی درباره تحقیقات مربوط به این کمپین در یک مصاحبه گفت: اگر به مردم بگویید چه چیز درست و چه چیز غلط است، عده زیادی بحث و گمانه زنی می‌کنند. اما می‌توان روش‌هایی را پیش‌بینی کرد که برای گسترش اخبار جعلی به کار می‌رود.

این کمپین با همکاری سازمان‌های محلی غیردولتی، بازبین‌های حقیقت‌یاب و کارشناسان اخبار جعلی برای مقابله در برابر روایت‌های ضد پناهجویی طراحی شده است.

گسترش اخبار جعلی و گمراه‌کننده در آمریکا و اروپا از طریق شبکه‌های اجتماعی سبب شده دولت‌های مختلف قوانین جدید برای مقابله با کمپین‌های اخبار جعلی وضع کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر