دوره آنلاین «روزنامه‌نگاری و هوش مصنوعی» از سوی دانشگاه علامه طباطبایی و دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران برگزار می‌‌شود.
دوره آنلاین «روزنامه‌نگاری و هوش مصنوعی»
به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، هوش مصنوعی به سرعت در حال دگرگون کردن روزنامه‌نگاری معاصر است و به همین دلیل روزنامه‌نگاران در سراسر دنیا ناگزیر باید به سواد هوش‌ مصنوعی مجهز شوند. اتوماسیون و الگوریتم‌ها مسیرهای جدیدی در دنیای روزنامه‌نگاری برای رقابت بر سر تولید محتوا باز کرده‌اند. برای باقی ماندن در این میدان یک روزنامه‌نگار باید هوش‌ مصنوعی را بشناسد و بداند که چگونه می‌تواند از آن برای ارتقای عملکرد حرفه‌ای خود بهره بگیرد. از این رو دانشگاه علامه طباطبایی با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو، دوره آنلاین «روزنامه‌نگاری و هوش مصنوعی» را برگزار می‌کند.محتوای دوره شامل آشنایی با مفاهیم نظری هوش مصنوعی و کاربردهای آن، کاربرد هوش مصنوعی در حرفه روزنامه‌نگاری و تولید محتوا و خبرنگار بودن در عصر هوش مصنوعی است و تاریخ پیش ثبت‌نام ۱۳ تا ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۱ و شروع برگزاری دوره از مهرماه است.

اولویت ثبت‌نام با متقاضیان دارای تجربه روزنامه‌نگاری (کسانی که به صورت حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای فعالیت روزنامه‌نگاری و تولید محتوای رسانه‌ای انجام می‌دهند) و دانشجویان زیررشته‌های علوم ارتباطات (شامل مطالعات ارتباطی، علوم ارتباطات اجتماعی، مدیریت رسانه، روابط عمومی و روزنامه‌نگاری و رسانه)، هستند و متقاضیان با کسب حد نصاب علمی دوره می‌تواند گواهی دوره را با امضای دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران و دانشگاه علامه طباطبایی کسب کنند.

هزینه‌های این دوره از سوی IPDC (برنامه بین‌المللی توسعه ارتباطات) تأمین شده، لذا شرکت در این دوره رایگان است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت‌نام، محتوا و اساتید دوره می‌توانید به آدرس resanium.ir مراجعه کنید.

  • منبع خبر :  خبرگزاری کتاب ایران