راضیه تجار در بیست‌و‌چهارمین جلسه دوره دوازدهم هیأت‌مدیره با اکثریت آرا به ریاست انجمن قلم ایران برگزیده شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، جلسه اخیر هیأت‌مدیره انجمن قلم ایران، با حضور محمد سرشار، راضیه تجار، مریم پوریامین، رضا اسماعیلی، احمد شاکری، رحیم مخدومی و همچنین علی الله سلیمی، در محل دفتر انجمن قلم ایران برگزار شد و در این نشست راضیه تجار با اکثریت آرا به عنوان رئیس انجمن قلم ایران برگزیده شد.

پیش از این محمد سرشار عهده‌دار این مسوولیت بود.

بر اساس این گزارش، راضیه تجار سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی و از فعالان عرصه نویسندگی است و همچنین تاکنون مسوولیت‌های ادبی ـ هنری زیادی را بر عهده داشته‌ است. حضور در شورای بررسی داستان و کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، وزارت ارشاد، بنیاد شهید، بنیاد جانبازان، مدرس داستان‌نویسی (دانشگاه صدا و سیما)، مسوولیت جلسات نقد و بررسی داستان (سه‌شنبه‌ها در حوزه هنری) به مدت ۱۶ سال، همکاری با روزنامه ‌جام‌جم، مجله زن روز، مجله سروش، عضو شورای هنر، تدریس در خانه داستان فرهنگسرای انقلاب، هلال احمر و سردبیری ادبیات داستانی و دبیری انجمن قلم ایران از بدو تأسیس از جمله فعالیت‌های وی در عرصه فرهنگی ـ هنری است.

گفتنی است رمان‌های «کوچه اقاقیا»، «نرگس‌ها» و «هفت بند» از این نویسنده به‌عنوان رمان برتر یک دهه در آموزش و پرورش انتخاب شدند. همچنین وی به‌عنوان نویسنده زن برگزیده ادبیات هشت سال دفاع مقدس از سوی حوزه هنری برگزیده شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری کتاب ایران