معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: فعالیت رایزن‌های فرهنگی در حوزه گردشگری نسبت به سایر بخش‌ها نتیجه بهتری دارد و آن‌ها می‌توانند به معرفی هرچه بهتر ایران به دنیا کمک کنند.

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری میراث‌ آریا، علی اصغر شالبافیان عصر روز چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ در دهمین اجلاس رایزن‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: در دوره وزارت مهندس ضرغامی نگاه ما این است که از پایگاه‌های ایران در خارج از کشور بهره‌مند شویم. در همین رابطه با رایزن‌های اقتصادی صحبت شده و آن‌ها قبل از اعزام دوره‌های آموزشی را نیز می‌گذرانند.

او افزود: فعالیت رایزن‌های فرهنگی در حوزه گردشگری نسبت به سایر بخش‌ها نتیجه بهتری دارد و آن‌ها می‌توانند به معرفی هرچه بهتر ایران به دنیا کمک کنند.

شالبافیان اضافه کرد: یکی از موارد مهم در اساسنامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی استفاده از دیپلماسی عمومی برای معرفی هرچه بهتر ایران است که در همین رابطه، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه گردشگری، ارتباط با آژانس‌های گردشگری دفاتر خارج کشور با رایزنی‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های خواهرخواندگی‌ها و هفته‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی با هدف مقابله با ایران‌هراسی از جمله مواردی است که برای تقویت همکاری این وزارتخانه با رایزن‌های فرهنگی پیشنهاد می‌دهیم.

او‌ همچنین به اهمیت تولید محتوا در حوزه گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: رایزن‌های فرهنگی آشنایی خوبی با بخش‌های مختلف جامعه در کشور محل فعالیت خود دارند و می‌توانند با تولید محتوا در حوزه گردشگری به معرفی ظرفیت‌های ایران و آشنایی آن‌ها با کشور عزیزمان کمک کنند.

  • منبع خبر : میراث‌ آریا